Avatar billede celal Nybegynder
10. september 2009 - 11:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Guiden Databasekonvertering til MSSQL 2008?

Jeg skal have lavet en Databasekonvertering konvertering til en MSSQL 2008 ved brug af en "Guiden Databasekonvertering", til at konvertere til allrede eksisterende datanase på MSSQL serveren. Jeg har oprettet ODBC osv. men jeg får følgende fejl:
Guiden Databasekonvertering fungere ikke med den version af Microsoft SQLSERVER, som Access-objektet er knyttet til, se websetedet nicrosoft Office update for at få de seneste oplysninger og downloads.

Er det helt umligt at konvereter fra Access 2007 til MSSQL2008 via "Guiden Databasekonvertering"?
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
10. september 2009 - 12:25 #1
Bruger du Access til at konvertere med, eller bruger du Sql Server Management Studio?

Sidstnævnte har en Import data-dims, som kan snuppe fra en Access-database, men jeg må være dig svar skyldig om den kan tage fra en 2007'er ;-)
Avatar billede celal Nybegynder
10. september 2009 - 21:42 #2
Jeg bruger funktionen "Guiden databasekonvertering" i Access 2007 til at konveteret tabellerne til MSSQL. Kan normalt gøre det til MSSQL 2005 og tidligere version, men kan ikke få lov til at bruge funktionen til MSSQl 2008,
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
10. september 2009 - 22:48 #3
Hmmm - den kender altså så ikke Sql Server 2008 og er åbenbart rimeligt pernitten med versionen. Måske Office Update, som de foreslår, har en opdatering, der gør, at den kan?

Eller kan du måske konvertere til en 2005 og så bruge SQL Server 2008 til at konvertere denne?

Mange muligheder ;-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. september 2009 - 06:59 #4
Som så mange gange tidligere i M$ verdenen kan Access ikke konvertere til en nyere SQL server.
Du vil også opdage at hvis du laver en ADP fil, så er der mange design ting der ikke virker.

Rådet fra min side er 'brug kun en SQL server der var på markedet da din Access version blev frigivet'
Avatar billede celal Nybegynder
11. september 2009 - 10:15 #5
Altså konverete MSSQL til 2005? Hvad med de andre databaser som ligger i MSSQL 2008?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. september 2009 - 10:39 #6
Evt. have en Express version af 2005 som du kan bruge til udvikling og så køre dine live data på din 2008.
Der skulle ikke være noget problem i det.
Avatar billede celal Nybegynder
08. april 2010 - 12:49 #8
Hvis I vil have point skal i svare
Avatar billede celal Nybegynder
08. april 2010 - 13:43 #9
Lukker