Avatar billede tobias_jul Nybegynder
08. september 2009 - 19:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Program til at brænde et image i stedet for en dvd

Hej

Jeg leder efter et program der kan få min computer til at tro at der er en dvdbrænder i min computer (må gerne virke med Windows 7), men hvor det så et image den brænder, hvis man vælger det drev at brænde med.
(Det skal altså virke i andre programmer!!!)

På forhånd tak ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. september 2009 - 19:59 #1
Que? Er der ingen brænder kan du ikke brænde...
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. september 2009 - 20:00 #2
Du kan få virtuelle drev, men ikke brændere.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. september 2009 - 20:02 #3
Og hvis du har et virtuelt drev, kan de forskellige images så mountes med f ex daemon tools, så kan du afspille dvd/cd'er uden afspiller
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
08. september 2009 - 20:05 #4
DeamonTools eller VitualCloneDrive. Bruger selv det sidstnævnte, da jeg ikke har kunne få Deamon Tools til at virke i Windows 7 som jeg selv kører med. Men det andet virker perfekt.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
08. september 2009 - 20:11 #5
Avatar billede jonner40 Nybegynder
08. september 2009 - 20:25 #6
Er det dette du søger ?

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=6&orderby=dateA

Et virkeligt smart og meget brugervenligt brænder-program som både er hurtigt og stabilt. EasyISO kræver ikke engang at være installeret på din maskine. Filen skal blot udpakkes til en tilfældig mappe, hvorefter programmet er klar til brug. Det virker ved hjælp af "træk & slip" og kan hurtigt lave en ISO-fil til senere brænding, eller du kan vælge at brænde filerne direkte uden først at skulle vente på en ISO / Image-fil. EasyISO kan endvidere lave en Boot-CD som du kan bruge istedet for de efterhånden forældede boot-disketter. Programmet indeholder naturligvis også en Quick-erase som sletter dine CD-RW i et snuptag. Har nu brændt 6 CD´er ved hjælp af EasyISO og alle fungere perfekt (test-brændingerne foregik på en Lite-On CD-RW). Dette brænder program kan bruges af alle og kan klart anbefales til
Avatar billede tobias_jul Nybegynder
08. september 2009 - 20:31 #7
>michael_stim Synes bare Nero har haft sådan en funktion..

>takeitorleaveit Den nyeste version af Daemon Tools virker fint med Windows 7, men skulle ikke bruge et program til at mounte med, men nærmest det modsatte, som kan få computeren til at tro at der er en dvd-brænder, men så bare laver dvd om til fx en iso fil, uden nogenside at have været ude på en dvd

>jonner40 Kan ikke lige se en funktion jeg leder efter

Til alle: Jeg skal bruge funktionen, da der er et program der vil have jeg bruger 7 dvd skiver, for dernæst at ligge det ind på en ny computer og så smide dem væk
Avatar billede tobias_jul Nybegynder
08. september 2009 - 20:35 #8
jonner40> nej, det skal lave et nyt virtuel diskdrev på computer som fungerer som en dvdbrænder, som så kan benyttes fra andre programmer (ikke brænder-programmer) som en drev der kan skrives til og så laver det om til en iso fil
Avatar billede tobias_jul Nybegynder
08. september 2009 - 20:40 #9
tror måske selv jeg har fundet det: http://www.filetransit.com/view.php?id=36749
skriver lige om det virker, hvis andre skulle få brug for det
Avatar billede jonner40 Nybegynder
08. september 2009 - 20:51 #10
ok ser frem til feedback
Avatar billede tobias_jul Nybegynder
08. september 2009 - 21:15 #11
Det var lige det program jeg søgte (utroligt hvad man kan finde, hvis man søger på det rigtige)

Det fungerer ved at den laver et virtual drev, som kan ses under "Denne Computer"
For at indsætte en tom "disk", skal man åbne programmet og ind under "Operations" og så klikke på knappen "Create..." som står ud for "Create image as CD-R, DVD+R, ..." og så vælge hvor den færdige fil skal gemmes. (Bare ignorer at den skriver at den gemmer som .vdd, da den gemmer som en .iso)
Så kommer Windows frem med en besked om at der er indsat en ny disk, som kan brændes til (hvilket jo var hvad jeg ledte efter).
Man skal huske at trykke "Eject" (som står ved "Unmount image" under "Operations" inde i programmet) efter fuldført brændingen, da filen i mit tilfælde gik "i stykker"

Håber i kan bruge guiden til noget og skal måske lige understrege at prøveversionen af programmet begrænser ens CD-R til 50 MB og 1,4 GB for DVD'er og Blu-Ray og at den fulde version koster 29,95 US Dollars
Avatar billede tobias_jul Nybegynder
08. september 2009 - 21:18 #12
Vil anbefale folk at hente programmet herfra: http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/Audio-CD-DVD-Burning/Phantom-Burner.shtml da det er sikkert for virus og altid er den nyeste version ;)
Avatar billede vibo48 Nybegynder
08. september 2009 - 23:33 #13
Hej
Der findes et lille program som kann brænde for at sige alt også CD/DVD fra en ISO-fil, det virker også som standart hvor du kann opbygge en CD/DVD fra bunden ved at træk og slip de filer du vil have på den den laver også bootbar CD/DVD så man kan næsten ikke forlange mere, jeg har brugt det længe og har lavet de første 500 DVD'er som bare virker selvfølgelig også Duallayer, og så er der gratis, kan hentes her http://cdburnerxp.se/.
MVH