Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
07. september 2009 - 13:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

USB support under boot

Har et problem der irriterer mig grænseløst!

Har som de flest et USB tastatur, og det er jo fin nok - det virker upåklageligt i BIOS og i OS, men under boot virker det ikke! Det er møg hamrende irriterende! Er der nogen der har en løsning på det? :)

/Jan
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2009 - 16:11 #1
her var min løsning-----køb et logitech 5000 - det kan.

et eksempel

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=150491&q=mus&sp=all
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
07. september 2009 - 18:50 #2
treatmenice > Det har jo ikke noget med tastaturet at gøre - har haft problemet med forskellige usb-keyb.

Altid efter POST og inden logon screen er der bøvl =/
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 07:40 #3
hvis du har den sidste nye bios inde og dit tastatur stadig ikke kan hvad kan det så skyldes - ja jeg spørger bare.

det må da skyldes at tastaturet ikke kan starte usb enheden op ikke.

nu er det en del år siden jeg var ude for det og min umidelbare løsning her og nu var at sætte et ledningstastatur til for ellers kunne jeg ikke installere windows. jeg bryder mig ikke om tastaturer med ledning.

elgiganten har indtil flere typer ledningfrie tastaurer der kan læse scripts i bios under indlægning af windows. mit valg var det du så min link til men der findes indtil flere der er billigere.
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
08. september 2009 - 08:02 #4
Tja, forstår bare ikke helt problemet, for det er i Windows fejlen kommer, f.eks under installationen (mit Win7 er lige fucket, så ville køre rep. og det kan jeg ikke pga. manglende tastatur i de første 10 sec)

Men kan sagtens styre mit RAID og BIOS .... Må vel bare rode skufferne igennem og se om jeg kan finde en adaptor .. må vist have en liggende et eller andet sted ..

Håbede bare der var nogen der havde en god idé :)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 08:26 #5
nej det gjorde jeg heller ikke helt men tror det havde noget at gøre med usb 1.1 tror jeg det hedder i bios så det var nåske i denne indstilling du skulle starte.

et foreslag

har du opdateret din bios som selvfølgelig er på eget ansvar men der er jo en grund til at der laves nye.

f.eks asus laver mange nye bios til deres bundkort og det er klart mit foretrukne mærke.
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
08. september 2009 - 08:50 #6
Så vidt jeg ved har jeg den nyeste BIOS (opdateret for ca 8-9 mdr siden) - Award/Phoenix bios til et ABIT bundkort :)

Men må bare nøjes med min USB>PS2 adaptor - smid et svar, og du får point
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 09:39 #7
nej jeg har jo ikke løst noget for dig andet end noget du måske vidste i forvejen.

mit problem opstod dengang da jeg skiftede til vista og pludselig
kunne det ikke bruges i bios og da jeg ved at man hurtigt glemmer gad jeg da ikke næste gang windows gik ned sidde med det samme problem at huske at skifte tastatur derfro løste jeg det ved at skifte det ud.
som jeg foreslog prøv at gå i elgiganten og spørg efter et billigt usb tastatur der virker i bios under vista + win 7 og så får du et der virker - mit valg var bare logitch 5000 men jeg ved de har lavet et der er meget billigere der virker men kan ikke lige komme på nummeret.

læg selv et svar og behold dine point
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
08. september 2009 - 09:51 #8
Well, ville nu ellers gerne ha givet dig point for bøvl, men beholder dem bare og lukker tråden ..

Har ellers et DOS kompatibelt tastatur, men mit problem er der kun med Vista/Win7 ... møg træls! Har kigget i BIOS om der skulle være nogle indstillinger der - men desværre ... øvøv!

TRÅD LUKKET
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 13:34 #9
er kommet i tanke om at det skyldes et for svsgt signal i ældre usb sendere til tastatur.

husk at spørge når du køber et nyt men generelt er logitech 5000 ganske godt men jeg ved at der findes et billigere logitech også
bluetooth tastatur der skulle være lige så godt men tror 5000 koste ca 699,- hos elgiganten

m.v.h
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
08. september 2009 - 16:41 #10
Mit tastatur er max 6 mdr gammelt ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 17:24 #11
sidder din sender bag på kabinet eller i en ledning
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
08. september 2009 - 17:47 #12
Sender? Har ingen sender - det er med ledning
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 19:46 #13
dit spørgsmål

USB support under boot
Har et problem der irriterer mig grænseløst!

Har som de flest et USB tastatur, og det er jo fin nok - det virker upåklageligt i BIOS og i OS, men under boot virker det ikke! Det er møg hamrende irriterende! Er der nogen der har en løsning på det? :)

de tastaturer som logitech bruger i dag er med en ledning til en slags sokkel - i den sætter man senderen der trådløst sender signalet frem og tilbage til mus + tastatur

de første jeg husker er at senderen sad bagpå kabinettet  med et dårligt signal.

lige nu forstår jeg dig ikke
Avatar billede Thoroughbreed Nybegynder
09. september 2009 - 08:24 #14
Også ligemeget, for finder på noget andet - evt. et PS2 tastatur eller en adapter fra USB til PS2

Og mit tastatur er et USB tastatur med ledning hele vejen fra tastaturet ind til computeren - altså, det er IKKE trådløst! :)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2009 - 08:31 #15
de problemer er der IKKE med logitech 5000 og det virker ret godt.
det eneste der ikke virker er deres auto opdatering men hvor lang tid har det ikke taget at få microsoft til at forstå at det er brugerne der bestemmer farten og ikke dem. det gør de faktisk ret godt i dag se bare på det nye styresytem gratis til 2010.

du må ud og samle flasker så du kan få et bedre mus + tastatur.

nok om det