Avatar billede mifrmifr Nybegynder
06. september 2009 - 12:44 Der er 4 kommentarer

Æ, ø og å forsvinder ved eksportering / CS4

Halløj!

Er der mon nogen der kan hjælpe mig med følgende problem:

Jeg har lavet et dok. i Indesign CS4 på Mac og når jeg konverterer til pdf, så forsvinder æ, ø og å.

Det drejer sig om fonten Helvetica Neue. Har prøvet at udskifte fonten med andre, og der sker der ikke?

På forhånd tak!
Avatar billede stone Forsker
06. september 2009 - 13:07 #1
De fonte du bruger indeholder de æ,ø,å ?
Avatar billede mifrmifr Nybegynder
06. september 2009 - 13:21 #2
Ja, det skulle jeg helt sikkert mene. Den godtager det i indesign, ellers plejer der jo at komme sådan en kasse, når man bruger et tegn, der ikke eksisterer i fonten.

Og de findes også i denne oversigt:
http://www.linotype.com/88428/neuehelveticacom35thin-charactermap.html
Avatar billede audiotribe Nybegynder
09. september 2009 - 02:28 #3
Hej,

Du kan måske løse problemet sådan:

1. Når du eksporterer til pdf, vælg "advanced" i menuen til venstre

2. Sæt 'Subset Fonts' til 0% i stedet for 100%

Let me know / Thomas
Avatar billede mifrmifr Nybegynder
09. september 2009 - 08:02 #4
Det funker med at sætte 'subset fonts' til 0%. Tusind tak!

Men hvad betyder det?