Avatar billede janorakel Nybegynder
04. september 2009 - 08:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fatal error: Cannot access empty property in ...

Jeg har lavet en ny server og har i den sammenhæng opgraderet til php5.
Der er nogle ældgamle filer tilbage fra php3 tiden som kørte ok på php4, men vil ikke rigtig nu. Hvad kan det være, for jeg mener da bestemt at php5 er bagudkompatibel.
Følgende fejlmeddelse kommer når jeg prøver at åbne siden.
Fatal error:
Cannot access empty property in /var/www/regnvejr/include/session.php on line 208

Omkring linje 208:

    $res=$this->DB_OBJECT->query("SELECT OPTION, VALUE FROM SITE_OPTIONS");
    if (DB::isError($res))
      return false;
    while ($row=$res->fetchRow(DB_FETCHMODE_ASSOC))
      $this->site_options->$row['OPTION']=$row['VALUE'];
    if (!$this->site_options->language)
      $this->site_options->language='EN';
  }
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
04. september 2009 - 09:16 #1
det ser ud til at du bruger klasser.. Det kunne være problemet, da de lavede nogle ret markante ændringer i deres klasse håndtering i php5
Avatar billede janorakel Nybegynder
04. september 2009 - 09:24 #2
hmm,  det vil sige at det måske var bedre og installere php4 ved siden af php5?
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
04. september 2009 - 10:02 #3
nej, det ville være bedst at opdatere dine scripts til php5.. men det vil tage tid afhængig af hvor mange der er, så måske midlertidigt kunne det være en ide at gøre det på den måde
Avatar billede janorakel Nybegynder
04. september 2009 - 11:07 #4
Der er vel et par hundrede stykker vil jeg tro :-(
Avatar billede janorakel Nybegynder
04. september 2009 - 11:08 #5
Hov, det er ikke et svar!
Mærkeligt - jeg sidder på en ubuntu med firefox, og den har åbenbart svar som default...