Avatar billede strandfelt Nybegynder
03. september 2009 - 21:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Insaller Windows 7 udeb brug af DVD eller USB nøgle

Hej.

Jeg har i dag forsøgt at installere Windows 7 på min gamle PC fra 2001/2002.

Dette har dog vist sig at være sværere end som så. Computeren vil ikke læse fra det DVD-drev, jeg har sat I, og BIOS'en kan ikke sættes til at starte fra en USB flash disk.

Computeren kører pt. på Windows XP SP1.

Er der overhovedet nogle muligheder for at få installeret Windows 7 herpå?
Avatar billede kgkg Nybegynder
03. september 2009 - 21:49 #1
Hvad med at kopiere DVD'en ind i en mappe på disken, på en anden partition end den du vil indstallere på. Og så køre installationen derfra.
Avatar billede strandfelt Nybegynder
04. september 2009 - 11:31 #2
Hvordan gør man det? Er ikke helt med, har kun en partition på min harddisk.
Avatar billede kgkg Nybegynder
04. september 2009 - 19:20 #3
Du kunne dele din eksisterne disk i 2 partitions, men det vil være åndsvagt, da du så vil have en lille partition som du sikkert aldrig vil bruge til noget. Og da din PC er fra 2001/2 er diskens størrelse sikkert også fra den tid. Hvilket betyder at den sikkert ikke er ret stor.

Hvad med at købe et nyt DVD/CD drev. De koster jo ikke ret meget og du skal jo sikkert også have installeret nogle programmet efter du har installeret Windows 7.

Og det var måske værd at tjekke om Windows 7 i det helem taget kan køre på maskinen. Du kan tjekke dette ved at kører Windows 7 Upgrade Advisor.

Du kan hente programmet her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15
Avatar billede jannick2400 Nybegynder
10. september 2009 - 10:39 #4
Er det bare fordi den ikke vil boote fra cd/dvd drevet?
hvis den ellers godt kan læse discen i windows xp, så download poweriso og installer det sæt herefter discen i og lav en image-fil af disken. gem den direkte på den partition du ønsker at installere fra.

Når du har gjort det, højreklikker du på filen, og der er kommet en lille menu der hedder poweriso. her trykker du på monter fil til drev, - nu har du et virtuelt dvd drev i din computer som du kan starte installationen fra i windows xp.

herefter skulle det gå som en leg.

Hivs dit drev slet ikke kan læse discen. så hent en kopi af windows vista på thepiratebay og installer det direkte fra harddisken. brug din egen cd-nøgle, så har du ikke gjort noget ulovligt.
Avatar billede strandfelt Nybegynder
27. marts 2010 - 17:52 #5
Jeg låser. Emnet ikke aktuelt længere.