Avatar billede afabech Nybegynder
03. september 2009 - 11:06 Der er 7 kommentarer

Overclock Intel Core i7 920 med EasyTune 6.

Hej Eksperte...

Min ven sagde jeg skulle prøve at installere EasyTune 6 med min driver CD fra gigabyte...
og det gjorde jeg så men det virker ikke rigtigt?
Jeg valgte nr. 1 som er på : 2.8 GHz.
Og jeg genstartede min PC, men det hjalp slet ikke og den skriver det ikke i "computer"
Kan det være noget administrator noget eller?
Jeg har prøvet at kører programmet som Administrator.
Men...
Intet virker :s

Tak.
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. september 2009 - 13:40 #1
Hvis du overclocker med et 3rd party program. Så efter min mening fortjener du at det brænder sammen :). Man skal kun overclocke i bios hvermindre det er ens gfx man skal have til at arbejde med en hurtigere clock.
Avatar billede afabech Nybegynder
03. september 2009 - 22:35 #2
Nu har jeg været i BIOS og rode lidt ved ringene..

min i7 køre nu 3.0 GHz..
Den er ikke blevet varmere eller noget...
Men...
Når jeg spiller COunter-Strike: Source og joiner en server vis den er OC til mere ind 3.2 så kommer bluee screen ????
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. september 2009 - 11:47 #3
Hvis du har efaring med oc er det super. Men at overclock er i7 er lidt anderledes. Gå ind på youtube.com og søg på overclock i7 guide.
Avatar billede katru Nybegynder
06. september 2009 - 10:59 #4
Eller læs denne guide: http://ocguide.dk/
Avatar billede drenriza Nybegynder
06. september 2009 - 12:27 #5
Den guide kan ikke bruges så meget til at overclock i7 pga. at den overclockes anderledes.
Avatar billede katru Nybegynder
06. september 2009 - 14:58 #6
Det kan godt være, men man kan stadig lære nogle grundlæggende ting om overclocking.
Avatar billede drenriza Nybegynder
06. september 2009 - 15:20 #7
Hvad skal det hjælpe når det er en i7 der skal overclockes. Den guide kan stort set ikke bruges til noget. En i7 bruger blandt andet ikke en front side bus.

Hvis man skulle oc en core 2 duo, quad eller amd processor så ville jeg også henvise til den guide. Læste den selv i sin tid.