Avatar billede morten_21 Nybegynder
02. september 2009 - 17:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tjek for nye filer virker - men hvordan kan jeg ignorere bestemte filtyper?

Jeg skal løbende tjekke en mappe for nye BMP filer, hvorefter de skal konverteres til JPG. Jeg har stumpet dette sammen - og det virker:

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
    & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & _
        strComputer & "\root\cimv2")
Set colMonitoredEvents = objWMIService.ExecNotificationQuery _
    ("SELECT * FROM __InstanceCreationEvent WITHIN 10 WHERE " _
        & "Targetinstance ISA 'CIM_DirectoryContainsFile' and " _
            & "TargetInstance.GroupComponent= " _
                & "'Win32_Directory.Name=""c:\\\\scripts""'")
Do
    Set objLatestEvent = colMonitoredEvents.NextEvent
  Dim WSHShell
Set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run("c:\scripts\i_view32.exe c:\scripts\*.bmp /convert=c:\scripts\*.jpg")

Dim fso
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fso.DeleteFile "c:\scripts\*.bmp", True

Loop

Hvert 10. sekund tjekkes mappen, og billederne konverteres, hvorefter BMP'erne slettes. Fint!

Men hvis der sniger sig andre filer ind i mappen, dør scriptet. Kan jeg få det til at ignorere alt, på nær BMP?

Bonusspørgsmålet - jeg ville gerne kunne kontrollere destinationsmappen nemmere. Kan jeg gøre den til en variabel, så det er nemmere at fifle med?

Jeg er på ingen måde erfaren, så bær over med mig, hvis det er barnemad :)
Avatar billede kjulius Novice
02. september 2009 - 19:15 #1
Du har måske bedre muligheder for at få et korrekt svar hvis du opretter dit spørgsmål i den rigtige gruppe, som så vidt jeg kan se må være Programmering::Script::VBScript

Denne undergruppe er til VB6 spørgsmål.

Men der er selvfølgelig et par kloge hoveder, som kan begge dele... ;-)
Avatar billede morten_21 Nybegynder
02. september 2009 - 19:37 #2
Ah! Det har du ret i, beklager. Jeg kan vist ikke skifte kategori nu, så jeg håber en af de omtalte kloge hoveder kommer forbi :)
Avatar billede morten_21 Nybegynder
03. september 2009 - 14:58 #3
Lukker og opretter rigtigt næste gang.