Avatar billede webage Nybegynder
02. september 2009 - 12:16 Der er 4 kommentarer

Google's "Lokale Forretningsresultater"

Hej Eksperten,

Når man googler et søgeord kombineret med en geografisk lokation har jeg bemærket at google præsenterer såkaldte "Lokale forretningsresultater".

Fx ved søgningen: http://www.google.dk/search?hl=da&q=Fitness+ølstykke&btnG=Søg&meta=

Hvis man ønsker at ligge øverst (eller i hvert fald højere) på fx denne liste, hvad kan man så gøre?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh Kasper
Avatar billede egzonrh Nybegynder
02. september 2009 - 16:32 #1
Som jeg har forstået det:

Du vil have din virksomhed's google map kortet skal står øverst, når man søger efter din virkesomhed. Er dette korrrekt?

Efter du har tilføjet din virksomhed på Google Map, så går du lige og redigere navnet.
Hvis din virksomhed hedder fx "Fitness I København", så SKAL navnet på Google Map være det samme.

Folk søger som regel efter nogle små ord. Fx. "Basketball I København".

Efter du har redigeret, så venter du lige et par dage, og Google Map kommer øverst oppe i din Google søgeresultater.

Tip.
Det er bedst at du ikke bruger forkortelser eller noget i den stil. København = KBH.

Først din virksomhed + I + by.
Avatar billede webage Nybegynder
02. september 2009 - 23:54 #2
Det lyder super, jeg prøver lige at redigerer navnet på virksomheden :-)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
05. september 2009 - 09:45 #3
Vidste du egentlig at man skal tilføje virksomheden på Google Map?
Jeg prøver lige at forklare det bedre:)

1. Gå ind på www.google.dk
2. Opret en google account.
3. Gå ind på www.maps.google.com og tryk på "Tilføj virksomhed"
Nu kan jeg ikke huske hvor dette knap står henne, men det burde være et sted.
4. Skriv informationerne om virksomheden, fx. adresse, telefon, osv, åbningstider osv..
5. Gem
Du får tilsendt en kode til din mobil, hvor du derefter skal ringe til google computer stemmen og indtaste den kode.
Så er din virksomhed tilføjet.

Hvis du skal redigere din virksomhed igen, så skal du søge efter den på maps.google.com. Du trykker så "Flere informationer" og derefter redigere.

Husk at tilføje et navn, som folk tit søger efter.
Avatar billede bmpi Nybegynder
12. september 2009 - 18:31 #4
At være tilføjet på Google Maps er én metode til at komme med i de lokale søgninger, men kun én ud af mange.

Googles local search finder som regel selv ud af, hvor i landet du hører til ud fra de ord, som er på din hjemmeside. Så hvis ikke Ølstykke på en eller anden måde fremgår tydeligt af din hjemmeside, ja så kommer du heller ikke med i lokalsøgningerne på "ølstykke".

Nu ER du med, men du vil gerne højere op i resultaterne. Og ja, så er det at videnskaben om søgemaskineoptimering kommer ind i billedet. Der er en lang række tiltag, man kan gøre for at komme højere i både de almindelige søgeresultater såvel som i lokalsøgningerne.

Jeg kunne godt give nogle fif her, men jeg vil anbefale dig at læse grundigt op på det i stedet. Hvis jeg bare smider et par forslag, og du ikke kender nok til det, så kan du gøre mere skade på din hjemmesideplacering end gavn.

Nu kender jeg ikke din omsætning, men det kan meget vel være godt givet at bruge et par tusinde på et firma som laver søgemaskineoptimering for at komme helt i tops på de rette søgeord - også helt til tops i lokalsøgningerne. Skriv til mig hvis du vil have et par tips om SEO-firmaer.

Og ellers er der masser af ressourcer at læse på om lokalsøgninger her: http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=google+local+search+optimization&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=google+local+search+optimization&fp=f094c45b0318230a :-)