Avatar billede ruma1974 Nybegynder
02. september 2009 - 11:44 Der er 4 kommentarer

Focus på text efter brug af find i action list

Hej,

Jeg har en form med en memo og en tilhørende action list hvor jeg blandt andet har funktionen find. Når jeg bruger funktionen find så bliver teksten fundet i min memo men jeg kan ikke se den fundne tekst markeret da find dialogen stadig har focus. Hvordan får jeg focus på min memo efter find?

Mvh,

Rune
Avatar billede hrc Mester
02. september 2009 - 12:42 #1
Må antage at søgedialogen sætter memoens SelStart. Så mangler du bare at sætte SelLength til længden af det der søges på. Kan du ikke det?
Avatar billede ruma1974 Nybegynder
02. september 2009 - 13:25 #2
Jo når jeg bruger en søgedialog så virker det fint. Problemet er at jeg er begyndt at bruge actionlist i stedet for. Problemet er nok at jeg ikke har helt har styr på hvordan action list virker.

I følge en tutorial som jeg læst for et års tid siden. Så skulle action list virke hvis man placere en memo, action list og en mainmenu og derefter vælger de funktioner man vil have i mainmenu v.hj.a. action list componenten. Jeg får dog ovenstående problem.
Avatar billede hrc Mester
02. september 2009 - 13:53 #3
Det kan ikke være actionlistens skyld
Avatar billede ruma1974 Nybegynder
02. september 2009 - 14:21 #4
Lukker - Jeg fandt onFind event i object inspector.