Avatar billede 2100 Nybegynder
02. september 2009 - 10:15 Der er 10 kommentarer

C-drev fyldt helt op, men sletning af filer registreres ikke

Min pc's C drev er fyldt helt op (efter at jeg lavede en systemgendannelse). Uanset hvor meget jeg sletter v. hj. a. diskoprydning og manuelt (gamle og midlertidige filer, systemgendannelsespunkter, skraldespand, ubrugte programmer) er der stadig 0% ledig diskplads...

Når jeg tæller sammen hvor meget det som ligger på c-drevet fylder burde der være 10Gb ledig plads.

Jeg gætter på at der er en fejl i rapporteringen af pladsforbruget, men jeg aner ikke hvordan/om det kan fikses.

I øjeblikket kan jeg hverken installere eller fjerne (visse) programmer eller få adgang til systemgendannelse, fordi alle processerne kræver et minimum af ledig plads på c-drevet. Og jeg er løbet tør for ideer mht. at løse problemet,

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. september 2009 - 10:34 #1
Har du tømt papirkurven?

Ellers, hvis du har nogle billeder eller dokumenter der fylder meget, så flyt dem ud på en usb-pen eller lign.

Når du igen kan få adgang til systemgendannelse, så deaktiver den og og aktiver den igen. Nu sletter den alle gamle gendannelsespunkter, de kan fylde ret meget.
Avatar billede 2100 Nybegynder
02. september 2009 - 11:16 #2
Tak for svaret, men jeg har forsøgt at frigøre diskplads ved at  slette og flytte filer, tømme papirkurven etc. før jeg oprettede spørgsmålet.

Problemet er at den frigjorte diskplads tilsyneladende ikke registreres. Det betyder at systemgendannelse er umulig fordi processen kræver ledig plads på c-drevet. En ond cirkel....
02. september 2009 - 11:17 #3
Generelt mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede vejmand Juniormester
02. september 2009 - 13:14 #4
2100 >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede 2100 Nybegynder
04. september 2009 - 10:31 #5
Tak for svaret. Det løser desværre ikke mit problem. Jeg har gjort alt det du foreslår, men uanset hvor meget jeg sletter registreres den frigjorte diskplads ikke. Drevet rapporteres stadig fyldt (med 0% ledig diskplads). Derfor kan systemgendannelse ikke aktiveres og pc en har ikke ressourcer til noget som helst....
Avatar billede vejmand Juniormester
04. september 2009 - 10:58 #6
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) og prøve at slette derfra?
Avatar billede 2100 Nybegynder
06. september 2009 - 15:40 #7
Ja, det gjorde desværre heller ingen forskel...
Avatar billede Dukke Nybegynder
27. september 2009 - 02:06 #8
Har også den samme problem:S

Den siger mit C drevet er fyldt. Men ved ikke hvad jeg skal gøre. har næsten slette alt.
Men mit, D drevet er tom. Prøver at kopir det der hen, men det virker ik. Har lavet diskoprydning tusind gang, Men få det samme problem..
Avatar billede steffenernst Nybegynder
27. september 2009 - 10:13 #9
Prøv med dette program.

Her kan du se alt hvad du har på drevet.

Programmet kan også slette-

Husk at vinge alt af under "options"

http://download.cnet.com/WinDirStat/3000-2248_4-10614593.html
27. september 2009 - 18:10 #10