Avatar billede corleon Nybegynder
31. august 2009 - 22:11 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP

Heey allesammen jeg er en stor problem med min brors bærbaren.
problemet er skærmen er dødt helt sort den viser intet!
mener det er virus men er ikk hundred fordi for det sket der kom en blå vindue frem som en advarsel... jeg kan ikk sige meget om det for det sket hurtig lipludselig blev den sort og det hjælper ikk at sluk og tænd pcen!!

har brug for jers hjælp
Avatar billede b-and Novice
31. august 2009 - 22:20 #1
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede corleon Nybegynder
01. september 2009 - 02:09 #2
jamen hvordan skal jeg gør alt det der uden der skærm!.
den er sort og bærbaren siger ikk en lyde når jeg tænder den der kommer bar lys. og tak
01. september 2009 - 06:57 #3
http://www.eksperten.dk/spm/885172 - du HAR allerede oprettet spm. ...
Avatar billede osdata Nybegynder
01. september 2009 - 08:29 #4
Prøv lige at starte med at tage strømmen fra og tage batteriet ud i 2 min.
Sæt det hele til igen og se om det hjælper.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede audiotribe Nybegynder
07. september 2009 - 10:17 #5
Har du prøvet at starte den i fejlsikret tilstand?

Tryk gentagne gange på F8 tasten under opstart, og se om du evt. kan komme ind den vej!

/ Thomas
Avatar billede mifrmifr Nybegynder
09. september 2009 - 08:01 #6
Hej!

Jeg har i samme situation haft held med at tage batteriet ud og derefter holde tænd-knappen i bund i ca. 30 sekunder. Herefter sætte batteriet i igen og (forhåbentligt!) starte som normalt.