Avatar billede birthe88 Nybegynder
27. august 2009 - 18:05 Der er 2 kommentarer

Enkelt program gennem VPN

Hej Eksperter

Jeg vil høre om i kender en måde hvor jeg kan køre enkelte programmer over vpn server, og ikke alt det jeg foretager mig på computeren

Fx et spil med vpn tilsluttet
men hvor jeg stadig kan bruge andre programmer uden vpn'en på samme tid

Har før gjort dette med et program kaldet sockscap, men det er jo så socks5 proxies jeg har kørt med det

så ja i bund og grund leder jeg efter en client der kan gøre det samme som sockscap bare med en vpn forbindelse ( pptp ), Hvis det altså kan lade sig gøre

Håber i forstår hvad jeg mener;)
Avatar billede ksoren Nybegynder
27. august 2009 - 18:33 #1
Er det nogle helt bestemte ip adresser, du vil besøge gennem vpn'en? Så kan der opsættes nogle routing regler.
Avatar billede telly Nybegynder
01. september 2009 - 08:36 #2
Hej Birthe88,

Det du leder efter her kaldes "Split Tunneling", hvilket gør det muligt at være på VPN og tilgå f.eks. servere den vej igennem, men samtidig også f.eks. surfe på internettet uden om VPN forbindelsen.

Der er dog risici forbundet med en sådan løsning. Hvis du surfer internettet uden om VPN tunnel og får virus på din maskine, vil denne potentielle virus kunne sprede sig igennem VPN forbindelsen og inficerer servere osv.

mvh

telly