Avatar billede mouse_dk Nybegynder
27. august 2009 - 16:27 Der er 3 kommentarer

2008 terminal servere på 2008 domæne

Jeg har en windows 2008 server(dc) og 2 windows 2008 terminal servere (TS1 og TS2) og nogle clienter de skal så via RDP til gå terminalerne.

Hvordan låser jeg ned for dem sådan at brugerene ikke har administrative tools og sådan at de ikke kan gå på TS1 og TS2´s c: drev blandt andet...

har været inde i "GPOen" men kan ikke få det til at spille ordentligt for at sige at det slet ikke virker.

Håber der er nogle der kan hjælpe....
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. august 2009 - 19:39 #1
Du kan starte med at kigge i dokumentet her:

http://www.wtslabs.com/

Kig efter Terminal Services from A to Z under downloads.

Der er også et direkte link her:

http://99.246.113.36/WTSLabs/Downloads/TSAtoZ.pdf

På side 56 står der bla. noget om Lockdown.
Avatar billede mouse_dk Nybegynder
28. august 2009 - 09:30 #2
jeg kigger lige på det..
Avatar billede mouse_dk Nybegynder
08. september 2009 - 15:55 #3
Noget af det kunne bruges. Så mange tak...
du skulle vel ikke vide hvor man kan få fat i noget mere dybtegående info omkring terminal servere om hvordan man får det til at spille i 2008 domæne...

Smid et svar så skal du få nogle point..
og igen mange tak..

Vh.
mouse_dk