Avatar billede henrik25 Nybegynder
25. august 2009 - 11:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 domæner hos samme host - Hjælp

Jeg har i123.dk som webhost. Her kører jeg med mit domæne www.familienmoller.dk
Jeg har lige opgraderet til et site2 da jeg gerne ville have flere domæner og så tænkte jeg lige så godt kunne bruge samme "server".

Jeg har nu fået mit nye domæne www.gennemlinsen.dk.
Gennemlinsen er nu fra i123.dk sat til at pege på samme index fil som www.familienmoller.dk, så det bliver samme hjemmeside.

Men jeg vil gerne have hvert domæne til at være hver sin hjemmeside. i123.dk support skriver at jeg skal gøre følgende i min index.html:

<?php
$url="Location: http://".$_SERVER["HTTP_HOST"]."/".str_replace("www.","",$_SERVER["HTTP_HOST"])."/";
header ($url);
?>

Problemet er at URL'en så vil blive www.familienmoller.dk/familienmoller.dk/index og www.gennemlinsen.dk/gennemlinsen.dk/index.
Det syntes jeg ikke ser særlig smart ud.
Er der en anden måde man kan gøre det på. De skriver at man skal bruge url-masking, men så vidt jeg ved bruges dette også en del til svindel og er derfor ilde set. Så det vil jeg gerne undgå :)

Det vil være ok hvis mine domæner endte med f.eks www.familienmoller.dk/fm/index og www.gennemlinsen.dk/gl/index

Håber det giver mening og at jeg har lagt spørgsmålet det rigtige sted :)
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2009 - 12:16 #1
Du skal bede i123.dk om at DNS-omstille gennemlinsen.dk til familienmoller.dk/gennemlinsen/. Dette burde de som udgangspunkt have gjort fra start af, med mindre der er nogle tekninske komplikationer ved det.

Derved vil folk, når de taster gennemlinsen.dk/index.html få sendt siden familienmoller.dk/gennemlinsen/index.html, men stadig se adressen gennemlinsen.dk/index.html i deres adressebar.

Husk selvfølgelig at oprette mappen "gennemlinsen" på familiemoller og rykke indholdet derover :)
Avatar billede henrik25 Nybegynder
25. august 2009 - 13:12 #2
Tak for kommentaren. Jeg har lige sendt forespørgslev videre til i123.dk
Vender tilbage med en status når jeg har hørt fra dem.
Avatar billede henrik25 Nybegynder
25. august 2009 - 14:59 #3
Jeg har ikke fået svar fra dem endnu. Men prøv at skriv www.gennemlinsen.dk
Så havner man på www.familienmoller.dk/gennemlinsen
Det er jo ikke helt hvad jeg ønskede. Men kan også ske de lige sider og tester.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2009 - 15:49 #4
Gud hvor er de nogle tågehoveder. De sender en 302 redirect, som beder brugerens computer om at gå over til en anden hjemmeside, i stedet for at indstille deres DNS så man bare får det rigtige at se. I det mindste er de på rette spor, det er i hvert fald lidt mere server-side end den forrige løsning.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2009 - 19:56 #5
Jeg har lige lavet samme løsning med 2 www adresser på samme webhotel her i går hos dandomain.dk

Her har jeg www.sladrehank.dk som webhotel med www.sladrehank.dk/pc114 som katalog/folder og der har jeg peget www.pc144.dk ned i dette katalog alt sammen via selvbetjening.

Er du sikker på at du ikke kan klare det selv med selvbetjening host 123?
Avatar billede henrik25 Nybegynder
26. august 2009 - 14:26 #6
Den sidste support kommentar var at de spurgte hvem der havde fortalt mig at man kunne gøre ovenstående.

jape44. Det er jo lige hvad jeg vil frem til. Jeg har været godt omkring i webinterfacet og er ret sikker på at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg kan ingen steder se mit gennemlinsen.dk domæne der inde.
Avatar billede henrik25 Nybegynder
26. august 2009 - 14:40 #7
Jeg kan nu se inde i webinterfacet -> WEBMANAGER
Der inde kan jeg trykke på mit domæne www.familienmoller.dk og så vælge CO-domæner.
Der inde findes:
familienmoller.dk
gennemlinsen.dk
www.gennemlinsen.dk

gennemlinsen.dk har jeg prøvet at viderestille til "gl". Men det sender den bare til URL www.familienmoller.dk/gl
Og min gennemlinsen skal jo ikke have familienmoller i sit domæne.
Avatar billede henrik25 Nybegynder
26. august 2009 - 16:45 #8
Så fik de sørgme klaret den på den helt rigtige måde. Lækkert.

Hvis du lige smider et svar kimsey0 får du pointsne
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2009 - 22:54 #9
Gerne.
Jeg er glad for at det lykkedes for dig (og dem :P).