Avatar billede helme1986 Nybegynder
23. august 2009 - 20:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vedhæft billeder i hotmail

Jeg har et problem ang. hotmail. Jeg har Windows Vista på min arbejdscomputer og jeg vil gerne gøre brug af funktionen Vedhæft Foto, som jeg har brugt utallige gange på min egen computer. Men jeg kan kun vedhæfte filer. Der er ikke nogen pil ved siden af "Vedhæft" hvor jeg kan vælge hvad der kan vedhæftes, enten fil eller foto. Hvordan kan det være? Der er heller ikke nogen pil ved siden af Ny, så jeg kan vælge andet. Er det pga. Vista?

Hilsen helme1986
Avatar billede kamilah01 Nybegynder
23. august 2009 - 21:55 #1
Jamen når du klikker på vedhæft kommer mappen frem og der kan du jo vælge hva der skal vedhæftes så går du ind og henter den direkte i mappen, billeder eller dokumenter.. ellers forstår jeg ikk helt dit spørgsmål..??
Avatar billede helme1986 Nybegynder
23. august 2009 - 22:08 #2
Problemet er at når man trykker vedhæft foto, bliver fotos mindre, så de ikke fylder særlig meget og det ikke tager længe at overføre. Hvis jeg går ind som du skriver og som jeg selv har prøvet også fylder billeder rigtig meget og det tager rigtig lang tid. Hvis du kender til hotmail, ved du hvad jeg taler om. Det er det nye fotoprogram der normalt er i hotmail, men af en grund er dette ikke i min hotmail på min arb. computer.
Avatar billede susannemitchell Nybegynder
24. august 2009 - 08:10 #3
Hej Helme!
Jeg hører dig! Har brugt funktionen vedhæft foto rigtig meget i Hotmail, primært for at få billeder formindsket, da jeg sender rigtig mange. Og foto-programmet i Hotmail formindsker enormt meget med et flot resultat ovenikøbet!
Det har ikke virket for mig den sidste måned. Jeg har Vista på pcén og har altså brugt det hidtil uden problemer. Jeg tror problemet er hos Hotmail. Måske programmet er gået ned? Jeg har prøvet at skrive alverdens steder hen, men har ikke fået svar?! Er du sikker på at det stadig virker hjemme hos dig? For så er det måske mere et opdateríngsproblem... Jeg har spurgt flere andre, hvor vedhæft foto heller ikke er en mulighed for dem pt på deres hotmail-konto..Så det er ikke kun os..
Til erstatning har jeg installeret et billed-komprimerings-program på min computer, men det virker som hø. Billederne fylder omkring 500 kb og ser elendige ud!
Hvem har en hot-line til Microsoft? Den vedhæft foto funktion må bare tilbage hurtigst muligt! Hvad gør vi??
Mvh Susanne
Avatar billede helme1986 Nybegynder
24. august 2009 - 09:09 #4
Hej Susanne.
Jeg har ikke forsøgt på min alm computer, da problemet først bevl opdaget igår :) Men det lyder til at være et problem hos hotmail og som alle åbenbart er ramt af. Det er rigtig irriterende, da det jo gør det meget lettere.
Jeg ved ikke hvem man skal søge svar hos, har også forsøgt andre steder, men ingen lader til at vide hvad problemet egentlig er :(
Avatar billede susannemitchell Nybegynder
24. august 2009 - 09:57 #5
Næ, det er bare så ærgeligt.. Det må da et eller andet sted være muligt at kontakte folkene bag, men uanset hvor meget jeg søger efter en kundeservice, man kunne maile eller ringe til, ender jeg hver gang med en produkt-liste!? Måske nogen herinde ved hvordan man kontakter Hotmail´s "bagland"??? Jeg har overvejet at slette og derefter geninstalere et eller andet, men hvad?
Mvh Susanne
Avatar billede PeterBrun Nybegynder
24. august 2009 - 16:00 #6
Hej,

Funktionen er midlertidigt deaktiveret, men forventes at være genaktiveret i slutningen af september. Læs om årsagen til dette på Windows Live Hotmails team-blog:
http://mailcall.spaces.live.com/blog/cns!CC9301187A51FE33!51286.entry

Med venlig hilsen
Peter Sandberg Brun
Avatar billede susannemitchell Nybegynder
24. august 2009 - 19:04 #7
Tusind tak, Peter S. Brun!.. Så blev vi da lidt klogere... Håber så sørme, at de kommer omkring det sikkerhedsspørgsmål, så det kommer op og køre igen om en måned. Kender ikke rigtig andre metoder til at opnå det samme gode resultat.. At bruge "vedhæft fil" en af gangen til fotos er simpelthen ingen løsning.. Der kan stort set ingen billeder være og der tager syv lange og syv brede..
Mvh Susanne
Avatar billede LCamillo Nybegynder
26. august 2010 - 00:22 #8
Jeg har her til aften fået følgende meddelelse samt hjælp fra WindowsHelpside. Jeg tillader mig at videresende meddelelsen, da den kan hjælpe alle jer, der har det samme problem, som jeg selv havde, med ikke at kunne vedhæfte fotos med mail.

"Disse problemer med ActiveX er et kendt problem og vil snart blive løst. I mellemtiden prøv disse trin:

1. Åbn en Internet Explorer side

2. I  menulinjen gå til Funktioner > Internetindstillinger > Sikkerhed (fane) > Brugerdefineret niveau

3. Ret kun indstillingerne til følgende:

Hent signerede ActiveX-objekter: Spørg
Hent ActiveX-objekter uden signatur: Spørg
Tillad kun godkendte domæner at bruge ActiveX uden at spørge: Aktiver
Initialiser og aktiver scripting af ActiveX-objekter, der ikke er markeret som sikre: Spørg
Automatisk forespørgsel om ActiveX-objekter: Aktiver"
Avatar billede susannemitchell Nybegynder
26. august 2010 - 08:15 #9
Det virkede :-) Tusind tak. Er der indstillinger der bør føres tilbage igen, når problemet bliver løst generelt, eller kan de bare stå sådan uden at skade noget på længere sigt?
Mvh Susanne
Avatar billede LCamillo Nybegynder
26. august 2010 - 09:34 #10
Hej Susanne
Selv tak! M.h.t. sikkerheden ved de midlertidige indstillinger har jeg personligt valgt at "gemme opskriften" og så ellers engang imellem tilbageføre indstillingerne for at se om problemet er blevet løst generelt. Microsofts hjælpesvar melder jo desværre ikke noget om, hvornår problemet bliver løst. Hvis vi har ordentlige firewalls, virusprogrammer, opdaterede browsere m.m. og er opmærksomme på, hvad vi svarer ja og nej til, tror jeg personligt ikke, at der sker nogen skade ved at lade indstillingerne stå i en periode. Jeg er bestemt ikke ekspert, men har bare været vedholdende for at få hjælp til at kunne vedhæfte fotos med min mail.
Mvh Lisbeth