Avatar billede jkjaers Nybegynder
23. august 2009 - 14:44 Der er 6 kommentarer

Trådløs Forbindelse ud i verden fra WRT54G

Jeg har et problem med mit trådløse netværk

Når jeg via min Vista maskine logger på min Linksys WTR54G får jeg fin forbindelse til routeren, men der er ikke forbindelse "ud i verden" Hvis jeg udfører en reparation af netværket kommer maskinen fint på nettet.

Der er i samme hustand en lignende Vista-PC der kører uden problemer.

Jeg har opgraderet IOSen i Linksys'en men det har ikke hjulpet noget. Er der et eller andet jeg har overset? Alternativt (ikke optimalt): Er det muligt at lave en automatisk reparation (release/renew) ved opstart?
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. august 2009 - 16:26 #1
Stationære eller bærbare ?

Hvis stationære, hvilket type netkort ?

Befinder de 2 PC'ere sig i samme rum ?
Avatar billede jkjaers Nybegynder
23. august 2009 - 16:46 #2
Det er to stationære i to forskellige rum, men dog i en lejlighed. Der er fin forbindelse til routeren, men det er fra routeren og ud der er problemer

Netkortet beskrives som Linksys Wireless-G PCI Adapter

Jeg har forsøgt at slå DHCP på PCen fra, og køre med fast IP/DNS mm., men det hjalp ikke.
Avatar billede jkjaers Nybegynder
23. august 2009 - 16:49 #3
Den anden maskine har ingen problemer, så jeg tror ikke det er routeren der fejler. Der er fin forbindelse til routeren fra problem-pc'en, men jeg kan ikke andet end at logge i routeren før jeg har repareret.

Et eller andet siger mig det er et flueben i Vista jeg mangler....
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 12:28 #4
Allerførst slukker du for strømmen til routeren i 10 - 15 sekunder. Når du får den igang igen, så se om det har afhjulpet problemet.

Dernæst, prøv at finde en kanal til det trådløse netværk, hvor du kan forvente mindst forstyrelser fra andre netværk.
Hent og installer www.nestumbler.com på den Pc hvor du har problemer.
Start programmet, og du vil kunne se alle trådløse netværk i din nærhed. Du kan se hvilken kanal de forskellige netværk anvender. Til dit netværk, vælger du en kanal der er mindst 2 kanaler fra nabonetværk. Opsætning af kanalen gøres i routerens opsætning under trådløst netværk.
Meld tilbage om det hjælper.
Avatar billede jkjaers Nybegynder
24. august 2009 - 15:27 #5
Problemet er ikke forbindelsen til routeren. Der er forbindelsen ud ad huset
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. august 2009 - 16:10 #6
Når det er trådløs der tales om, kan det sagtens være routeren.