Avatar billede hipermedia Nybegynder
21. august 2009 - 20:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

En server to "hostname/servernavne"

Hej

Jeg har et netværk, med en AD,DNS, DHCP osv. server, derudover har jeg en filserver, som er sammenlagt fra to server til en.

Derfor vil jeg godt have at min "nye" filserver skal have to navne på netværket.

Jeg har oprettede det i DNS'en, jeg kan også pinge de to servernavne, men jeg kan kun tilgå den via det første servernavn.

Hvordan kan jeg også få servernavn nr. 2 til at virke med: \\servernavn2\... ?

På forhånd tak.
Avatar billede ksoren Nybegynder
21. august 2009 - 20:31 #1
Avatar billede hipermedia Nybegynder
21. august 2009 - 21:23 #2
super, tak. Det virker :-)

løsning for Windows Server 2003:

1:
Locate and click the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters

2:
On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value:
Value name: DisableStrictNameChecking
Data type: REG_DWORD
Radix: Decimal
Value: 1

3:
Restart your computer.
Avatar billede hipermedia Nybegynder
21. august 2009 - 22:32 #3
ksoren2: kommer du med et svar?
Avatar billede ksoren Nybegynder
22. august 2009 - 10:25 #4
Okay