Avatar billede carsten51 Nybegynder
21. august 2009 - 16:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

opstartbesvær

når jeg starter en pc  slår den fra efter kort tid  den prøver så selv igen  men med samme resultat det gør den nogle gange
hvad er grunden til det ?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2009 - 17:00 #1
CPUén bliver sikkert for varm og så slår den fra. Jeg havde det samme problem.

Det startede med at blæseren kørte for fuld drøn og jeg måtte støvsuge den, jeg havde så taget CPU blæseren af, men sådan en sjover skal have kølefedt når man sætter den på igen. Da jeg ikke havde noget kølefedt brugte jeg tandpasta, måske ikke det bedste med det virker :-)
Avatar billede carsten51 Nybegynder
21. august 2009 - 17:20 #2
kølefedt er det til overdelen af cpu'en ?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2009 - 17:27 #3
ja, mellem cpu og køler så varme kan blive ledt væk. Bare en lille klat.
Avatar billede carsten51 Nybegynder
21. august 2009 - 17:34 #4
jeg prøver i morgen efter tandbørstningen  foreløbig tak måske point efter prøven
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2009 - 17:48 #5
Hvis ikke du allerede har haft CPU blæseren af, er der ingen grund til at tage den af og smøre den. Men hvis du ikke kan støvsuge kølleriberne uden af tage den af bliver du nød til det.

Hvis du tager den af skal overfladen på cpu og cpu-blæser renses for gammel fedt før du smøre noget nyt på. Hvis du er i nærheden af en elektronik eller et computerværksted, så køb noget rigtigt kølepasta.

I øvrigt er tobaksrøg noget klæbrigt stads som klister støv til sig og der med kølerribber og andre blæsere, så de skal enten støvsuges eller blæses rene med noget lufttryk man kan købe på dåse, måske fra et byggemarked.

En CPU der bliver for varm har det med at blive rigtig langsom, sikkert for de der sider nogle fejlkorrigerende algoritmer som bliver overbelastet pga af varmen. Jeg oplevede en væsentligt hastighedsforøgelse da jeg fik renset mine bæsere samtidig med at jeg slap for denne "jetjager" lyd, hver gang der blev vist lidt grafik
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2009 - 19:03 #6
Avatar billede carsten51 Nybegynder
21. august 2009 - 19:14 #7
med den vejledning behøver man ikke ikke kabinet man kan nøjes med en ramme der kan bære det nødvendige og det gør rengøringen lettere  men tak for tippet
Avatar billede lakridserne Nybegynder
22. august 2009 - 08:35 #8
carsten51: svarfunktionen er altså til ham der svarer kan få point.
Avatar billede carsten51 Nybegynder
22. august 2009 - 15:53 #9
nu kører den igen  men jeg tror ikke det var varme fra cpu men du skal ha point alligevel  hvordan gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2009 - 16:14 #10
Når du kommentere dit eget indlæg, så skal Kommentar være markeret og ikke Svar :-)

Jeg markere Kommentar så jeg kan få point og dem kan du så tildele mig som en øvelse. Normalt ville jeg ikke tage point for en løsning jeg ikke har givet svaret på.

Men godt at du fik den til at virke, ved du selv hvad der var galt?
Avatar billede carsten51 Nybegynder
22. august 2009 - 16:42 #11
efter rengøring og flere ting løftet jeg jeg batteriet i bunden sætte det i igen og startet op og så startet den
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2009 - 16:56 #12
Ahh! det var en bærbar :-) se det var jeg ikke klar over. sørg for at løfte den fra bordpladen, med de 2 ben som kan slås ud, så der kan komme luft under den.
Avatar billede carsten51 Nybegynder
22. august 2009 - 17:03 #13
det var en stationær
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2009 - 17:08 #14
??? var det lille kviksølvbatteri ?
Avatar billede carsten51 Nybegynder
22. august 2009 - 17:18 #15
der en der i alle computer en batteri til at holde liv i bios eller  slukke og resette bios