Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. august 2009 - 19:32 Der er 1 løsning

linux & W2003 DNS er ikke gode venner

Vi har et kæmpe netværk (W2003 - AD osv, 2xDC), hvor vi i forbindelse med omlægning af switche (ingen ændring på selve serverne).

Alt kører DHCP. Men efter udskiftning af switche oplever vi at linux oa.(Printer, o.a) ikke windows ikke bliver opdateret med det samme i DNS.

De modtager korrekt adresse fra DHCP (og det kan ses i DHCP-log), men det kommer ikke i DNS før efter 6-8 timer. Windows maskiner (uanset om de er med AD) har ingen problemer.

Hvis har en rigtig dårlig dag kan man også opleve at ved gentagne genstart af linuxboxen modtager skiftvis forskellige dhcp-adresser fra de 2 DC'er.

Nogen forslag? - jeg er sgu blank.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. marts 2012 - 13:43 #1
lukket - password til dns/dhcp var udløbet