Avatar billede diyar Nybegynder
20. august 2009 - 12:12 Der er 5 kommentarer

OIOXML og CrystalReports

Hej Eksperter, vi har et faktura system i form af CrystalReports rapporter, men vi er blevet træt af at betale regninger til læs ind bureauer. Derfor har vi besluttet os om at konvertere vores rapporter til OIOXML og sende det via NemHandle. CrystalReports programmet kan exportere en rapport til flere formater f.eks. word, excel, html, xml, pdf, osv....

Det jeg tænker på er, at enten konvertere direkte fra CtystalReports til OIOXML, eller alternativet, exsportere rapporterne til en af det formater som porgrammet selv kan, og derefter til OIOXML.

Er der en der kan give mig råd om hvad der er det bedste mulighed?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2009 - 03:30 #1
OIOXML er lidt komplekst.

Jeg vil nok anbefale:
  system---(CR)--->simpel XML---(simpelt progra)--->OIOXML
Avatar billede diyar Nybegynder
24. august 2009 - 08:56 #2
Det er faktisk meget kompleks, man skulle mene at de vil gøre det letter for folk, men det har gjort det 10 gange sværer for folk.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2009 - 15:24 #3
Det skal daekke alles behov. Og saa skal det foelge alle XML standarder. Resultatet bliver noget som er tools venligt men absolut ikke laeseligt for mennesker.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2009 - 02:34 #4
Kommet videre ?
Avatar billede diyar Nybegynder
13. september 2009 - 08:38 #5
faktisk nej, jeg er ved at lave om på Crystal Reports sådan så man kan lave XML rapporter istedet for almindelig rapporter. Og med XML rapport mener jeg custom xml eller retter sagt OIOXML. Men det er ikke helt nemt.