Avatar billede Payam Nybegynder
19. august 2009 - 17:02 Der er 4 kommentarer

Studiecomputer

Hej - først og fremmest vil jeg gerne takke for jeres indsats herinde på siden. Jeg har i lang tid fulgt med på sidelinien og nydt godt af de kompetente råd herinde fra. Nu er det dog min egen tur til at skrive.

Sagen er den, at jeg står og mangler en bærbar pc meget desperat. Den skal primært bruges til skolearbejde, men naturligvis skal der også ses lidt video på den osv. Dog kommer den ALDRIG til at blive brugt til gaming. Budgettet er ca. 4000 kr, og så er jeg faktisk åben over for alle forslag.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Payam - Svendborg
Avatar billede TheRealBorg Nybegynder
19. august 2009 - 17:20 #1
Jeg kan klart anbefale en HP se efter et godt tilbud i f.eks Bilka,
Jeg gik før gerne efter ACER de normalt er gode all round maskiner.
men efter jeg fik fingrene i en HP er jeg blevet overbevist, ihvertfald når man taler om skole/arbejde

Jeg bruger selv HP som Skole/arbejd's maskine og har ikke fortrudt.
normalt er prisen er dog næremere 4500kr.

held og lykke
Borg
Avatar billede ninjadall Nybegynder
19. august 2009 - 18:28 #2
hej Payam

Ideen om at gå efter et tilbud i f.eks. Bilka er god. Du får typisk meget Puter for pengene, og behøver ikke at vide særlig meget om computere for at handle der, uden at blive snydt.

Jeg vil dog netop anbefale ACER, da du her får ekstremt meget for pengene - HVIS - du kan finde ud af, selv at fjerne de møgirriterende programmer ACER som standard smider på compueteren, der angiveligt skal gøre livet lettere for dig, men ender med at ødelægge din dag (undskyld, ACER for det sure opstød). HP har som regel også denne slags programmer præinstalleret, men deres programmer irriterer ikke helt så meget som ACER's.

Summa Summarum, mener jeg, du får mest computer for pengene ved at købe en ACER i forhold til en HP.

Mvh

NinjaDall
Avatar billede TheRealBorg Nybegynder
19. august 2009 - 21:33 #3
Jeg tror sgu' ikke NinjaDall og jeg kan blive helt uenige, jeg tror vi er nede på et spørgsmål om "religion". om jeg må være så fri.

Borg
Avatar billede laubjerg Nybegynder
19. august 2009 - 23:34 #4
Til skolebrug: Så småt som muligt. Man bliver fristet af de 17' når man står der, men man fortryder det. Tro mig! Der er simpelthen en verden til forskel på at slæbe rundt på 2 eller fire kilo. Man ender med ikke at gide slæbe på skidtet og fravælger det når man kan. Og det er jo netop ikke meningen.

Og skal man se en film sidder man alligevel tæt på. Kig efter en HP DV2 evt. Jeg kan ikke anbefale Acer, dem jeg har haft igennem hænderne er nogle store skrumler med en masse dioder og fleksende tatstaur.