Avatar billede ulr Nybegynder
19. august 2009 - 15:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Macro - rens celle

Hej Eksperter

Jeg har et ugentligt dataark hvor jeg skal starte med at rense vaerdierne i kolonne A. Celle A er en lang "tekst" hvor jeg kun skal bruge en del af indholdet. Typisk ser den saaledes ud:

__15026598 / 354654315452154643135 / gjh.

Jeg er kun interesseret i "15026598" det vil sige efter "__" og foer det foerste mellemrum - tallet jeg vil have har forskellig laengde men saa jeg skal bruge "__" og "mellmerum" til at udskille mit nummer.
Antal linier er ogsaa forskellige saa jeg skal bruge en lykke der stopper naar der ikke er mere data i A konlonnen.
Endeligt ville det vaere super hvis den kunne overskrive kolonne A med mit oenskede tal.

Har fundet denne stump kode paa eksperten, men jeg kna ikke komme i maal med den:

Dim Slut As Long, I  As Long, DitArray
Slut = Range("A65536").End(xlUp).Row
DitArray = Range("A3:A" & Slut)
For I = 1 To Slut
    If Left(DitArray(I, 1), 1) = "+" Then
        DitArray(I, 1) = Mid(DitArray(I, 1), 5, Len(DitArray(I, 1)) - 7)
    End If
Next
Range("A1:A" & Slut) = DitArray

Haaber I kan hjaelpe?
Avatar billede excelent Ekspert
19. august 2009 - 18:19 #1
Prøv denne, ellers vis nogle flere eks på hvad du har og hvad du vil have efter rensning

Sub tst()
For I = 1 To Cells(65536, 1).End(xlUp).Row
Cells(I, 1) = Left(WorksheetFunction.Substitute(Cells(I, 1), "__", ""), InStr(Cells(I, 1), " ") - 2)
Next
End Sub
Avatar billede ulr Nybegynder
20. august 2009 - 19:53 #2
Hej excelent
Jeg fik oprettet spørgsmålet 2 gange og har prøvet den anden løsning som fungerede - men send et svar og du får selvfølgelig dine point :o)
/ulr
Avatar billede excelent Ekspert
21. august 2009 - 15:16 #3
ok shit happens :-)