Avatar billede Slettet bruger
18. august 2009 - 19:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Apache: Forbidden You don't have permission to access / on this server.?

Hey alle..

Det er sikkert et spørgsmål som har været oppe før, men jeg syntes ikke at kunne finde noget svar..

Jeg har lige installeret apache 2.2 på min Vista computer. Og installationen så ud til at gå fint. Men når jeg forsøger at se en side på serveren for jeg følgende besked:

        403 Forbidden
        You don't have permission to access / on this server.

Det skal siges at jeg også har IIS kørende på computeren, og derfor kører apache over port 8080...

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2009 - 22:18 #1
Never mind..

Jeg skulle åbenbart udskrifte følgende:

<Directory "C:/Apache">
    Options FollowSymLinks
    AllowOverride None
    Order deny,allow
    Deny from all
</Directory>

MED:

<Directory />
        Options FollowSymLinks
        AllowOverride None
        Order deny,allow
        allow from all
</Directory>
Avatar billede Hans Milling Praktikant
25. april 2019 - 12:16 #2
Det kan være farligt at sætte: allow from all
Du giver derved adgang til alt som ligger i det directory hvor dit website er hostet.Normalt er at man giver rettigheder til kun de directories man har brug for, for at undgå at data der måske ved en fejl kopieres op på websiden, ligger åben for omverdenen.