Avatar billede mono3 Nybegynder
18. august 2009 - 17:29 Der er 3 kommentarer

Cd-drev virker ikke - rense CD

Hej. Jeg har i længere tid oplevet, at mit Cd-drev på min computer ikke tager imod cd'erne. Den registrerer dem simpelthen ikke. Jeg har så købt en rense-cd, men det lader heller ikke til at den virker - den siger at der skal komme en menu frem på computeren, men det gør der ikke. Under denne computer viser den heller ikke at den har registreret noget. Nogen der ved hvad der kan være galt med mit drev?
Avatar billede dleth Nybegynder
18. august 2009 - 19:17 #1
hej .

havde samme problem.

du har ikke skrevet om drevet går i gang eller om det er helt dødt, men det lyder som om at dit læsehovedde er stået af, du kan prøve at rense læsehovedet manuelt, der skal drevet skilles ad og laser dioden kan så renses med en vatpind og noget sprit.

jeg skiftede mit og maskinin har kørt lige siden.
Avatar billede mono3 Nybegynder
18. august 2009 - 21:04 #2
Ok, den siger en lyd engang imellem, en meget svag rumlen, ligesom om den forsøger at komme i gang. Hvor meget koster sådan et laserhoved?
Avatar billede dleth Nybegynder
18. august 2009 - 21:28 #3
det kan ikke betale sig at skifte et læsehoved ud ........ et nyt drev skal der til :-)

gå ind på www.edbpriser.dk og find prisen på et nyt drev.