Avatar billede Xavi123 Nybegynder
17. august 2009 - 19:32 Der er 14 kommentarer

Zepto bærbar's skærm går ud??

Hej allesammen

Jeg har en Zepto Znote 6214W som er lidt over 2 år gammel. Den har fungeret upåklageligt det meste af tiden, men er nu stødt ind i et problem.
- Når jeg tænder computeren kører den fint, hvor jeg både kan se "Zepto starten" samt den der Windows XP "loader" men når jeg kommer til mit login, så går skærmen bare i sort. Hvad kan dette skyldes og hvordan kan jeg fixe det, hvis det er muligt?

På forhånd tak.
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2009 - 19:37 #1
Kan du starte i fejlsikret tilstand ? Hvis du kan så prøv at lave en systemgendannelse :)
Avatar billede Xavi123 Nybegynder
17. august 2009 - 19:41 #2
Okai jeg prøver det lige.

Troede selv det var et løst skærmkabel, men lige 2 sek.
Avatar billede Xavi123 Nybegynder
17. august 2009 - 20:06 #3
Problemet er der stadig efter systemgendannelse.. :(
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2009 - 20:13 #4
Men den kunne godt starte op i fejlsikret tilstand? Prøv at starte derinde igen. Gå i msconfig i start kør - disable alt som den starter op med - og prøv så igen. Se hvad du savner og slå det til igen en efter en :-)
Avatar billede Xavi123 Nybegynder
17. august 2009 - 20:19 #5
Ja det kunne den sagtens.
- Skal jeg starte i fejlsikret tilstand igen??
Avatar billede Xavi123 Nybegynder
17. august 2009 - 20:22 #6
Jeg tror altså det er noget med skærmkablet at gøre. når jeg vipper skærmen op begynder billedet at flakke under opstarten og går så ud, imens der ingen problemer er frem til login delen når skærmen ligger ned???
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2009 - 20:32 #7
Hmm ja OK - det kan det tyde på så - sorry. Men når skærmen stod normalt var der ikke noget problem i fejlsikret? Er computeren blevet behandlet "hårdt" frem og tilbage i bil uden taske mv.? Alder? Prøv at rykke lidt med skærmen - kommer det så og går igen? Får så tyder det på skærm - hvis den ikke ændrer sig når du gør det - men gør det "af sig selv" opstart/fejlsikret tilstand eller ej - så tyder det mere på et grafikkort.
Avatar billede Xavi123 Nybegynder
17. august 2009 - 20:38 #8
Altså har jo haft den med i skole og mange gange uden noget sleeve da jeg fik det stjålet med min gamle bærbar og aldrig fik købt et nyt. Men bærbaren er lidt over 2 år gammel. Det er ikk noget med grafikkortet, da den fungere uden problemer med en ekstern skærm..
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2009 - 20:46 #9
Sandt - så tyder meget på skærmen. :(
Avatar billede Xavi123 Nybegynder
17. august 2009 - 20:50 #10
Okai, men er der noget jeg kan gøre for at fixe den?? :/
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2009 - 20:53 #11
Spørgsmålet er om det er det værd. Hvad har nyprisen været? Hvor stor er skærmen? Det kan let ksote 1000-2500 for en skærm monteret. OG det vælger folk tit ikke.
Avatar billede Xavi123 Nybegynder
17. august 2009 - 20:54 #12
Okai, men du tror ikk jeg kan fixe skærmkablet selv, hvis det er det der er galt??
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2009 - 21:27 #13
Jeg ved ikke noget om dine kvalifikationer til hardware - så det er svært at svare på. Beklager
Avatar billede welcro Nybegynder
09. november 2010 - 22:01 #14
Jeg har det samme problem, fik du det løst?, og hvordan?