Avatar billede s Nybegynder
21. december 1999 - 23:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASP-fejl

Kender nogen en bug e.l. til at rette dette problem?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Den valgte sætvise sortering understøttes ikke af operativsystemet.

Problemet kommer når jeg prøver at oprette en forbindelse til databasen med

Sql = "SELECT * FROM tabelnavn ORDER BY feltnavn"
Set rs = Conn.execute( Sql )
(tabelnavn og feltnavn er selvfølgelig skiftet ud med tabelnavnet)

Fjerner jeg ORDER BY id kommer der ingen fejl, men det kan jeg ikke bruge til så meget da det er en nødvendighed for mig.

Ved nogle hvordan man løser dette?
Avatar billede s Nybegynder
21. december 1999 - 23:23 #1
Foresten er mit operativsystem win98 og jeg kører PWS med Access 98.
Avatar billede mit Nybegynder
21. december 1999 - 23:39 #2
Avatar billede ricardo Nybegynder
21. december 1999 - 23:42 #3
Du siger ikke noget om hvilket platform du kører på, men alligevel:

Det lyder som om der er en fejl i enten MDAC eller ODBC-driveren. Den sætning du bruger er helt basal SQL, og det er der ikke noget galt med.
Avatar billede pingo Nybegynder
22. december 1999 - 08:32 #4
Det er ODBC driveren - det lader til at du har en Access 2000 driver på systemet - men forsøger at benytte en Access 97 database - eller omvendt!
Avatar billede s Nybegynder
22. december 1999 - 14:10 #5
Jeg løste det selv ved at indstallere en bug fra http://www.activeserverpages.dk der var et nummer nyere end den man kan downloade hos microsoft.