Avatar billede martinhagelund Nybegynder
11. juli 2001 - 19:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min computer går ned når jeg spiller

Jeg har en Athlon Thunderbird 1,2 Ghz, 256 MB RAM, Geeforce 2 MX 32 MB grafikkort.

Mit problem er at når jeg spiller på min PC, går den ned efter ca. 5-7 minutter. Nogle gange ryger jeg bare ud på skrivebordet, andre gange genstarter PC\'en.

Mine spil er ret grafikkrævende, men med mit grafikkort, burde der vel ikke være problemer.

Jeg har skiftet operativsystem fra Windows ME til Windows 98 SE af samme grund, men det har ikke hjulpet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2001 - 19:52 #1
Hvilket motherboard?

Hvilke spil?

Hvilken køler har du?
Avatar billede pou_vad Nybegynder
11. juli 2001 - 19:55 #2
Sørg for at du har de sidste nye drivere, bios og DirectX
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
11. juli 2001 - 20:12 #3
Motherboardet er et K7VZA men jeg kender ikke producenten.

Spillene er Delta Force 3 og Operation Flashpoint

Køleren er en stor kleppert, som ifølge forretningen skulle være mere end rigelig til jobbet.

Jeg har før på samme maskine kørt Deltaforce i flere timer uden problemer. De dukkede pludselig op, og det har ikke hjulpet at formatere harddisken og bruge nyt styresystem.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2001 - 20:55 #4
Køre køleren på din processor stadig væk?
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
11. juli 2001 - 22:22 #5
Jeg tror at jeg har løst problemet.

Når jeg fjerner sidepladen på mit kabinet standser problemet, så jeg tror at det er køleren på mit Geforcekort, der ikke kan klare varmen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 06:08 #6
Så kan du jo bare købe en kabinet køler!

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724617891
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 06:34 #7
Eller måske montere sådan en her i nærheden af dit grafik kort......
http://www.vantecusa.com/fancard.html
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2001 - 06:37 #8
Eller måske sådan en her, som jeg fandt ved www.SHG.dk: http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=350106&kat=

Har du ikke et program der overvåger dit grafik kort, det har jeg til mit ASUS V7700
Avatar billede erfa Nybegynder
19. juli 2001 - 11:42 #9
Det er uden tvivl din køling,løsning på det er (hvis du ikke vil have dine plader af i siderne) kølepasta og en større køling :-)
Avatar billede sofficer Nybegynder
19. juli 2001 - 11:49 #10
Hvis du før har kunnet køre med de samme komponenter i din maskine og det løses ved at give maskinen mere luft, så kan du evt. prøve at rense køleribberne på din CPU og dit grafikkort, der samler sig ofte en del skidt og støv i rillerne og det hæmmer dens evne til at transportere den varme luft væk.

Og kabinet køling er en god ting, husk blot at du altid skal have mere luft ind i dit kabinet end ud af det, dvs. for hver 2 køler der blæser ind i dit kabinet skal der være en der blæser ud, derved opnår du et lille overtryk inde i kabinettet så der ikke så nemt kommer snavs og støv derind og luftstrømmen hæves.

Lige et sidste fif ville måske være at tjekke om dine Ide kabler sidder og spærrer for luftgennemstrømning, i så fald prøv så vidt det er muligt at trække dem lidt til side.
God fornøjelse