Avatar billede tobiha Nybegynder
14. august 2009 - 18:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra systemdisk

Hej.
Jeg har købt en ny harddisk og gider ikke rigtig tage det data fra min nuværende og lave backup nu. Kan jeg installere windows på den nye og så bare sætte den gamle i og åbne den fra windows?
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. august 2009 - 18:59 #1
Ja.
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. august 2009 - 19:01 #2
Hvis du har EFS-krypterede filer skal du dog lige have certifikatet med over.
14. august 2009 - 20:57 #3
Generelt: Du ka' 'kun' genbruge dine EGNE DATE; forstået på den måde at du kan ikke 'bare' overføre INSTALEREDE PROGRAMMER fra dem gamle HD instalation til den nye's tilsvarende mappe og så tro at det er brugbart. PROGRAMMER skal typisk 'rigtigt' instaleres igen fra original instalationen...

Tips: Det kræver lidt sorterings arbejde, men hvad med at lade den gamle HD (D:) blive brugt til kun dine EGEN DATA: Dokumenter, Foto, Grafik, Musik, Video, ..., Mail, Adressebok, Favoritter, ...
Og lade den nye HD (C:) bliver brugt til STYRESYSTEMET + seriøse INSTALEREDE PROGRAMMER ?
Avatar billede tobiha Nybegynder
14. august 2009 - 21:34 #4
tak for svar. Jeg er helt klar over at programmer osv. ikke vil virke. Men var bange for disken skulle initialeres eller sådan noget og formateres. Jeg synes karise_larry skal ha pointene for det uddybende svar, hvis det er ok med jer andre.
14. august 2009 - 21:54 #5
... I visse tilfælde skal man lige 'tildele' et drevbogstav via DISKHÅNDTERINGEN (Mere hvis andre skulle komme ind på denne tråd ...)