Avatar billede lekruseptm Nybegynder
14. august 2009 - 10:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Match filer imod en liste

Hej

Jeg har ca. 30 000 filer hvoraf jeg skal skille de 6 000 ud. Er der nogen som kender et program eller en metode hvor jeg kan gøre det?
Avatar billede _skou_ Nybegynder
14. august 2009 - 12:54 #1
Divider med 5...

Hvad mener du mere præcist?
Avatar billede lekruseptm Nybegynder
14. august 2009 - 13:10 #2
At jeg har en liste med filnavne (i excel) som skal matches imod en mappe med filer. Jeg skal kun ha de filer med ud som findes i listen.
Jeg har kommet frem til at jeg kan bruge denne metode
for /f %a in ('type LIST.TXT') do copy %a C:\NEWPATH

Men der fejler den fordi at vi har blanke tegn (mellemrum) i filnavnene. Jeg skal teste med at sætte flere parametere ind.
Avatar billede lekruseptm Nybegynder
14. august 2009 - 13:13 #3
Og det kunne man ikke. Så nu står jeg der med en halv fungerende metode :-(
Avatar billede _skou_ Nybegynder
14. august 2009 - 13:46 #4
Jeg har desværre meget lidt kendskab til Excel og Windows, så jeg kan ikke hjælpe dig.
Jeg ved at dette let kan gøres på en lignende måde på Linux.
Avatar billede lekruseptm Nybegynder
14. august 2009 - 14:50 #5
Jeg er kommet frem til at det skal se ud nogenlunde sådan her

FOR /F "eol=; tokens=2,3* delims=, " %i in ('type a2.txt') do copy %i%j%k C:\migdok

Men der blir svaret "The system cannot find the file specified" selvom at komandoen blir kørt i dir hvor filerne ligger :-(
Avatar billede lekruseptm Nybegynder
18. august 2010 - 13:18 #6
Fant et script hos Microsoft