Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
13. august 2009 - 22:10 Der er 12 kommentarer

Wake-On-LAN: Min PC tænder af sig selv

Jeg har aktiveret Wake-On-LAN:
Aktiveret Wake On PCI device i BIOS'en.
"Allow this device to wake the computer" for mit netværkkort.
"Wake From Shutdown" til on i Advanced.
"Wake-Up Capabilities" sat til "Magic Packet and Wake Up Frame".

Jeg kan sagtens vække min almindelige PC og mit media-center, men de tænder begge to af sig selv en gang i mellem.

Er der noget jeg har glemt?
Eller nogen som har nogen idéer?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2009 - 22:31 #1
Der bør være mulighed for et password i En Magic Packet!
13. august 2009 - 22:40 #2
... prøv UDEN at 'verden udenfor' => Internettet ka' se dem.
Stikket UD til Internettet...
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
13. august 2009 - 23:00 #3
Ups! "Wake-Up Capabilities" er sat til "Pattern Match &Magic Packet".

Jeg bruger min NAS, som har et web interface, til at tænde dem med, så der er ikke adgang til dem direkte fra internettet...
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
13. august 2009 - 23:05 #4
Hvordan sætter man password op?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
13. august 2009 - 23:13 #5
Hej..

Prøv at kigge i din BIOS.
Der kan du også få din Com. til at starte op efter tid..
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
13. august 2009 - 23:15 #6
Jeg vil gerne bruge Wake-On-LAN, da det ikke er bestemte tidspunkter den skal starte på...
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
13. august 2009 - 23:29 #7
Jeg mener at du kan Deaktivere Wake on Time.. (BIOS)

Eks.. Wake time set 00.00.00

så starter din Com. klokken 00.00.00
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
14. august 2009 - 00:45 #9
Tak for forslaget, men jeg har allerede prøvet at deaktivere alt andet end Wake-On-Lan...
14. august 2009 - 09:19 #10
... det jeg mener med #2 er (som forsøg) at forhindre 'et eller andet' signal udefra ...
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
14. august 2009 - 11:45 #11
Jeg har nu prøvet at fjerne internet-adgangen uden det gjorde nogen forskel... :(
Jeg opdagede også, at hvis jeg skriver ip-adressen på mit mediacenter i en browser, så tænder den også. Det er vel ikke meningen? :S
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
24. september 2010 - 14:08 #12
Der er godt nok et gammelt spørgsmål, men jeg har stadig problemmet... :(