Avatar billede turbo3000 Nybegynder
12. august 2009 - 12:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ny bruger af Firefox me lidt spørgsmål.

Hej,

Jeg er for nylig skiftet fra IE8 til Firefox 3.5. Men jeg savner nogle ting.

I IE kan jeg højre-klikke på en side og oprette en genvej på skrivebordet. Kan dette ikke gøres i Firefox?

Kan man ikke søge efter et bestemt ord på den viste side?

Kan man ikke markere en tekst, højre-klikke og oversætte med Google Translate?

Kan man ikke skjule menulinien?

Kan man ikke printe en markeret tekst?

Og den husker ikke mine foretrukne besøg i adresselinien. Hvis jeg fx skriver ''eksperten'' så foreslår den ikke www.eksperten.dk, men i stedet de seneste spørgsmål jeg har besøgt.
Altså den husker kun seneste besøg og ikke mest besøgte.

Firefox kører noget bedre med mange åbne faner. Men ellers er jeg endnu ikke særlig imponeret.

Kan I hjælpe? :)
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
12. august 2009 - 12:36 #1
Genvej: Træk favicon.ico ud på skrivbordet, også hvis det er blankt.
Søg: Rediger - Find opretter, og et søgefelt kommer nederst på siden. Resten kan jeg ikke lige huske.
ellers kan resten og meget mere klares med en udvidelse:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/
Kan du ikke finde en udvidelse til en funktion kan du spørge i deres forum, der er mange der kan hjælpe med link til en passende:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
12. august 2009 - 12:55 #2
Ups - Monzilla Danmark Firefox forum:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=1
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
12. august 2009 - 14:55 #3
Et par hurtige svar:
Kan man ikke søge efter et bestemt ord på den viste side?
- Tryk ctrl+f og du får søgefelt i bunden af browseren

Kan man ikke skjule menulinien?
- F11 og du får fuld skærmsvisning

Kan man ikke printe en markeret tekst?
- Tryk ctrl + p og derefter vælger du bare print markerede.

I IE kan jeg højre-klikke på en side og oprette en genvej på skrivebordet. Kan dette ikke gøres i Firefox?
- Højreklik og tryk "Gem link som" (Er det det du efterspørger)
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
12. august 2009 - 14:58 #4
Ups, den med linket var jeg nok lige hurtig nok til at tilføje. Den downloader siden, ikke opretter et link :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. august 2009 - 16:15 #5
Skjule menu - har ikke testet den:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4110

Oversætter:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/918

Mht. når du skriver eksperten, så oplever det samme en gang imellem, men det er som om at den "lære det", når jeg først har forsøgt nogle gange at gå ind på hovedsiden.
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
12. august 2009 - 16:51 #6
Mange tak, det hjalp da en del.

Med hensyn til print, so var mit spørgsmål dårligt formuleret. Jeg savner at kunne vise markeret tekst i 'Vis udskrift' så jeg kan se om det printes rigtigt. Det kan man nemlig i IE8.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
12. august 2009 - 18:13 #7
Bare et forslag her.

Du kan gøre Firefox en del hurtigere. Der er tusindevis af hjemmesider der forklare dig hvordan man gøre det.

Eksempel:
http://www.forevergeek.com/2004/12/make_firefox_faster/
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
24. august 2009 - 16:44 #8
Tak for hjælpen...

Smid lige nogle svar. :)
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
10. juni 2010 - 23:19 #9
At lukke. :)