Avatar billede fmll Nybegynder
09. august 2009 - 17:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oprette PDF i plakatstørrelse i photoshop

Hej. Jeg vil gemme en fil i plakatstørrelse som PDF, men når jeg printer den til ADOBE PDF gemmes kun en lille del som A4. Billedet jeg skal gemme er 60x140 cm hxb. Hvad gør jeg?
Hilsen fmll
Avatar billede justrace Novice
09. august 2009 - 17:44 #1
Der er vel mulighed at ændre "papirstørrelsen" i "Printeren"?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. august 2009 - 17:44 #2
...gem som "brugerdefineret størrelse" !
Avatar billede justrace Novice
09. august 2009 - 17:44 #3
:)
Avatar billede mall Nybegynder
09. august 2009 - 17:45 #4
Æh.. Sådan som jeg forstår dig, så har du billedet åbent i photoshop?
Hvorfor så ikke bare gemme som pdf?
Avatar billede prodic Mester
09. august 2009 - 17:46 #5
Du kan enten oprette et nyt papirformat under Page Setup, som du finder i print-dialogboksen til Adobe PDF,og printe ved hjælp af det nye format, eller alternativt gemme filen som en Photoshop PDF-fil.
Avatar billede fmll Nybegynder
09. august 2009 - 17:54 #6
Jeg har prøvet alle de muligheder I beskriver, men kan ikke få den til at gemme det som én hel side, det viser kun et udsnit som A4. Jeg har mulighed for selv at vælge papirstørrelse, men slet ikke så stort. Jeg har ikke mulighed for at gemme som photoshop pdf i menuen.
Avatar billede prodic Mester
09. august 2009 - 18:09 #7
fmll->Du skal ikke vælge et eksisterende format. Du skal definere en hel ny unik størrelse via Page Setup->Paper Size->Add under print-dialogboksen, når du har valgt Adobe PDF som printer.

Hvis du bruger en ældre version af Photoshop end CS2(mener jeg) så har du ikke mulighed for at gemme direkte som Photoshop PDF-formatet.
Muligheden findes i CS3 og frem.
Avatar billede fmll Nybegynder
10. august 2009 - 10:37 #8
prodic, tak så lykkedes det med din hjælp. Vil du lige sende et svar så jeg kan give dig points.
Tak til alle for jeres deltagelse.
fmll.
Avatar billede prodic Mester
10. august 2009 - 14:10 #9
Godt at det virker nu. Ingen har sagt at det hele skal være lige logisk.
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak.
Avatar billede fmll Nybegynder
10. august 2009 - 14:30 #10
Tak for det.