Avatar billede evade Nybegynder
11. juli 2001 - 16:02 Der er 5 kommentarer

Windows Loadbalancing Service

Jeg forsøger at sætte et NLB-cluster op med 2 NIC\'s i hver computer.

Der er altså et netkort som skal køre \"single\" mode og et netkort som skal køre \"cluster\" mode.

Under installation af begge netkort med de korrekte ip-adresser, såvel på single netkort som på clusternetkort (dedicated og unique ipadresse) fungerer clusteret fint. Jeg kan pinge mellem de 2 servere og ramme clusternetkortene på den dedicated ip-adresse.

Efter genstart af serverne er det ikke længere muligt at pinge clusternetkortene, når det foregår på een af de 2 servere, men de kan fint pinges fra andre maskiner på subnettet.

Jeg skal gøre opmærksom på at det er et switched netværk, hvor der i forvejen kører et andet NLB-cluster uden problemer. (der er ikke defineret statiske mac-id\'er i switchen, for nogle af clustrene)

Jeg ser frem til at få et godt råd
Avatar billede farout Nybegynder
26. juli 2001 - 01:58 #1
problemet ligger i din switch er det en lag 2 ?

Avatar billede evade Nybegynder
26. juli 2001 - 08:04 #2
Jeps, det er en lag 2 switch- (cisco 2924 M)

Men, der er ikke konfigureret noget specielt i switchen, for at få det andet NLB-cluster til at fungere.
Avatar billede farout Nybegynder
26. juli 2001 - 12:54 #3
og du har registret de nye statiske komponenter(servere) i din dns :o)
ja det kunne jo være at du brugte dhcp til tildeling (i k´now men det er set før)

Avatar billede evade Nybegynder
26. juli 2001 - 14:04 #4
Jeps, de er registret og nej, jeg bruger IKKE dhcp :-)
Avatar billede farout Nybegynder
26. juli 2001 - 22:24 #5
ja men så er jeg blank det lyder til at alt er som det skal være og det nytter jo ikke noget at kigge på trust\'s når de ikke en gang kan pinge hinanden