Avatar billede bertilvg Nybegynder
06. august 2009 - 18:06 Der er 5 kommentarer

Hjælp til virus program?

Hej eksperter

Jeg har en dell xps 630 gamer pc. Mit virus program er AVG free, når jeg virus scanner min computer siger den 0 i alt men mindst 3 gange om dagen popper der et lille vindue frem i hjørnet hvor der står threat removed. Det er llidt underligt suntes jeg og thread fil navnet er det helt samme hver gang. Hvad er der galt og findes der bedre virus programmer end avg og hvad med firewall er det godt at downloade en ny eller hvad????

VH Bertil :)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
06. august 2009 - 18:39 #1
Det den finder er sandsynligvis såkaldte tracking cookies der henter info om hvad du plejer at lave på nettet så reklamer kan markedsføres på den mest effektive måde. AVG kan dresseres til ikke at reagere ved disse cookies, men på stående fod erindrer jeg ikke helt hvordan da det er længe siden jeg kørte med med free versionen. Du kan hente CCleaner på http://www.ccleaner.com/download for at få ryddet godt op. Desværre ankommer disse cookies lige så snart du bevæger dig ud på nettet. Vær blot glad over at AVG fjerner dem.
Avatar billede bertilvg Nybegynder
06. august 2009 - 18:50 #2
Nååår okay ,men hvad er det der ccleaner helt præcis og tak for det dejlige svar
Avatar billede hottadpole Nybegynder
06. august 2009 - 18:55 #3
1: Du skal ikke lægge svar selv.
2: Du beder en eller flere involverede om at lægge et svar som du accepterer og deler points ud.
3: Hvis du ikke har fået hjælp lægger du et svar som du accepterer for at få dine points hjem.
4: CCleaner er et fikst lille program der fjerner cookies, midlertidige filer etc. Kort sagt alt det skidt der efterhånden samler sig og som i mange tilfælde sløver maskiner ned. Det er gratis at bruge og helt risikofrit. jeg har i hvertfald aldrig oplevet unoder fra programmet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. august 2009 - 21:08 #4
AVG er ikke længere hvad det har været.
Selv Spywarefri siger det ikke længere er godt nok til at de vil anbefale programmet.

Brug Avast i stedet.
Avatar billede b-and Novice
06. august 2009 - 21:28 #5
Lad os lige se hvad der røre sig på den maskine.

Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm
Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Du skal ikke køre programmet endnu.

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Start så CCleaner > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart…

-ooOoo-

Hent Malwarebytes Anti-Malware www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe og tryk på Kør

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig.  Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.  Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

OBS!!  Ovenstående scanning skal foretages som enkelt scanning for samtlige brugere på maskinen - det vil sige, at der skal logges ind på hver enkelt bruger og køres en scanning…

Kopier indholdet herind…

-ooOoo-

1. Hent nyeste version af HijackThis ned til skrivebordet.

2. Dobbeltklik på installationsfilen, og følg installationsvejledningen.

3. Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon på skrivebordet.

4. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.

5. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind.

6. Hvis du ikke selv vælger at gemme loggen på skrivebordet, bliver den automatisk gemt på destinationen: C:/Programmer/hijackthis.log hvor du senere kan finde den.

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

OBS!!  Da renseprogrammer af mange sikkerhedsprogrammet vil blive opfattet som infektioner - er det en god idé at afbryde sikkerhedsprogrammerne under installation og scanninger…

Og der er frit slag for logløsere efterfølgende!!