Avatar billede lmathiasl Nybegynder
06. august 2009 - 18:00 Der er 11 kommentarer

GTX 260 Lag i fullscreen

Hej:D

Mit gfx er begyndt at lave nogle mærkelige lag når jeg spiller i fullcscreen. Er lidt svært at forklare men det er som om at den "trækker" i pixlene sidelæns, hvis i forstår noget af det?. Det går ikke ud over fps, og det hakker heller ikke, men det er vildt irriterende at se på.

Jeg har prøvet at slå vsync fra og afinstaleret/geninstaleret driveren med Driver Sweeper, til ingen hjælp.

Specs:

OS:  Vista Home Premium 64bit
GFX:  Inno3D GTX 260 896MB
PCU:  Intel Core2Quad 9400 (4*2.66ghz)
Mobo: Gigabyte s-series EP43-S3L Dynamic Energy Saver
RAM:  2* 2GB DDR2 PC2-6400 400MHz  Cosair ram
PSU:  Energon EPS-650W Gaming Power Supply

Har skimmet google efter folk med med det samme problem
men kan ikke finde nogle.

          Håber i kan hjælpe. MvH Mathias
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. august 2009 - 20:17 #1
Kan være en fejl på skærm eller grafikkort. Har du prøvet med en anden skærm eller mulighed for et andet kort?

(bare for at bruge udelukkelsesmetoden).
Avatar billede lmathiasl Nybegynder
06. august 2009 - 20:23 #2
Har prøvet med en anden skærm, men har ikke mulighed for et andet grafikkort,, Kan prøve at filme det hvis det kan gøre nogen nytte.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. august 2009 - 20:26 #3
Det kan ikke skade :-)
Avatar billede lmathiasl Nybegynder
06. august 2009 - 20:37 #4
hmm, man kan ikke se det på videoen?
Altså det er med Fraps i højeste kvalitet, men det bliver ikke opfanget på videoen,,
Avatar billede lmathiasl Nybegynder
06. august 2009 - 21:47 #5
Og nej glem hvad jeg sagde med at den trak i pixlene,..
Det hele "bølger" opad.. især i fps spil når man kigger rundt,
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. august 2009 - 22:45 #6
Altså FRAPS optager direkte fra hukommelsen af videokortet (så vidt jeg husker). Så der er nok ikke noget galt med det.

Andet kabel? Kortets nr. 2 DVI stik? Værd at prøve...
Avatar billede lmathiasl Nybegynder
06. august 2009 - 23:28 #7
Har prøvet det andet stik..
Og ja, den anden skærm jeg prøvede brugte jeg et andet stik,
Men det kan måske være adapteren til DVI der sidder på VGA stikket?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
07. august 2009 - 08:58 #8
Ja, alt hvad der sidder mellem grafikkortet og skærmen er værd at prøve.
Avatar billede lmathiasl Nybegynder
08. august 2009 - 02:02 #9
Har fundet ud af det,, Det var screen tearing! Bare læg et svar;D
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. august 2009 - 08:04 #10
Ah ja, det havde jeg ikke lige forstået fra din beskrivelse :-)

Det er vist mest din egen løsning så. Klarede du der med v-sync slået til?

(læg evt. svar selv og luk)
Avatar billede lmathiasl Nybegynder
08. august 2009 - 12:47 #11
Ja jeg bruger så vsync med alle andre spil end Counter Strike, hvor 60 fps er for lidt.. Men fatter bare ikke at jeg aldrig har brugt vsync og aldrig haft det problem?