Avatar billede marc23 Nybegynder
05. august 2009 - 21:11 Der er 2 kommentarer

usb stik paa 8 gb nu kun 200 gb

Hej med jer,
Jeg er rendt ind i et lidt sjovt problem med mit usb stik , som jeg meget gerne skala bruge nu her, da jeg er ude og rejse og har nu ikke mere plads paa mit kamera, og skal derfor bruge mit usb stik til plads.
For at gore historien kort, saa har jeg et usb stik paa 8 gb, har haft det et stykke tid og har altid vaeret meget glad for det. Saa skete det "gode" at min kareste skulel lane det til hendes mac, og derfor blev man saa nod til at formatere det om saa det kunne bruges til hendes computer. Da jeg skulle have det igen, kunne min computer ikke finde usb stikket og jeg troede det var gaet i stykker. Men laeste saa pa mac forum at man via macern skulle formatere det om til ntfs igen, dette gjorde jeg, og min computer kunne nu finde det. Saa det var jo fint nok, men inden jeg reste tjekkede jeg ikke hvor meget plads der nu var paa det..hvorfor skuller jeg det. Men saa da jeg var i NEw york i gaar og skulle fore mine billeder over paa usb stikket, stoppede den lige pludselig og sagde der ikke var mere plads end de 200 mb? Det skal sige at mit kort i kamera er paa 8 gb. Saa hvad er der lige sket? Kan det vaere at mac har lavet en en partion paa den? da usb stikket var naesten fyldt op med min  kaereste ting, inden jeg "formaterde" hele disken. Men hvad gor jeg nu??? Jeg er lidt ude at skide, da jeg nu er i panama, og ikke lige kan kobe et nyt usb stik herude i junglen... Skal jeg hente et andet mac program eller hvad gor jeg? Jeg har provet at formatere det normalt, samt provet at lave det om til fat 32, men intet hjalper... What to do??
Haaber i kan hjaelpe mig derude...
Mvh. marc h
Avatar billede newcommer Nybegynder
05. august 2009 - 21:51 #1
Prøv at se, hvad der står om den i "Diskhåndtering"
Avatar billede Little Helper Seniormester
06. august 2009 - 15:39 #2
Download denne men husk at den fjerner ALT på din USB key. Dette gør den da du på en usb ikke kan have flere drev (med mindre du ved hvordan man gør i regedit) Så denne burde fjerne den eksistrende partition og lave EN ny på de 8GB.

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Click på: Primary Download Site i BUNDEN af siden for at downloade. Du skal ikke lade dig forvirre af at det er til HP den virker til stort set alle slags USB keys (bruger den selv).

Håber du får det til at virker og du ikke fare vild i Panama´s Jungle...