Avatar billede jolldasch Nybegynder
11. juli 2001 - 14:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

boot sektor

Efter problemer med linux og LILO, virker win2000 ikke mere. Jeg kan ikke fjerne LILO ved at bruge fdisk /mbr Jeg vil bare af med linux og have windows alene. hvis jeg piller den harddisk ud, hvor linux ligger på, flipper maskinen helt ud når jeg starter op.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. juli 2001 - 15:01 #1
kør installationen af win2k igen fra bootdisketterne!
på et tidspunkt under installationen får du mulighed for at vælge \"repair\" og den vælger du så! resten giver sig selv :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. juli 2001 - 15:03 #2
Personligt vil jeg sige, hvis det er så let, så er det let.
Avatar billede jolldasch Nybegynder
11. juli 2001 - 15:04 #3
skal jeg ikke bare boote fra win2k cd-rommen?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. juli 2001 - 15:08 #4
jo, du kan også boote direkte fra cdrommen!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. juli 2001 - 15:10 #5
det der sker når man vælger \"repair\" er, at beskadigede filer geninstalleres med de originale og at bootsektoren overskrives igen med win2k\'s bootloader, som du tilsyneladende har mistet pga. LILO\'s bootloader!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. juli 2001 - 15:16 #6
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard