Avatar billede perfris Nybegynder
03. august 2009 - 19:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

flytte harddisk mellem 2 ens notebook

Hej alle.
Jeg har to helt en ens laptop (life md 41959 ram2000 notebook pc powerd by medion)
Nu er det sådan at jeg gerne vil bytte deres harddisk om, men når jeg gør det siger den at der ikke er nogen harddisk i.
jeg kan ikke få nogen af dem til at køre som det ser ud nu den ene siger at harddisken er beskadiget  så jeg vil bytte om på dem ,men den siger at der ikke er nogen harddisk når jeg vil installere xp.

Er det slet ikke muligt bare at bytte dem om når det er helt ens notebook ?

Berg
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 19:52 #1
En harddisk behøver ikke at være "ens" selv om de fysisk er ens.

Sikkert noget med partitions og drev-bogstaver?
Avatar billede perfris Nybegynder
03. august 2009 - 20:04 #2
jeg har prøvet at slette  partitions for så at oprette en ny på den flyttede harddisk men den siger det ikke kan lade sig gøre ,og skriver i boksen at den ikke kan få kontakt til harddisken.og beder en om at afslutte
03. august 2009 - 20:10 #3
Check om der er en BIOS opsætning - speciel mht Harddisk/SATA ...
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 20:19 #4
Hvis du har slettet MBR hvad har du så at boote på? en CD?
Avatar billede perfris Nybegynder
03. august 2009 - 20:22 #5
hej karise ,jeg er ikke helt spids omkrig hvad og hvordan man ser om der er en BIOS,, er det noget man finder i f2 inden opstart ,?

jape44 : jeg har en xp cd der fulgte med pc en ,
Avatar billede perfris Nybegynder
03. august 2009 - 20:51 #6
det kan godt se ud som om jeg har rodet mig ud i noget hvor jeg ikke kan bunde  ,,,,ville bare lige høre om det var noget man skulle kunne gøre selv..selvom man ikke er et geni inden for pc ,er nok nød til at få en proff til at se på det ,men tak til alle der har givet gode råd

berg
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2009 - 21:12 #7
Hmm!!