Avatar billede noit Nybegynder
01. august 2009 - 18:05 Der er 6 kommentarer

bekræftelse script ( php )

Hellow...

Er der en der sidder inde med et simpelt og enkelt script til at bekrefte en tilmelding på en liste. eks. en mailingliste.

Forstiller mig noget i retningen af:

Bruger skriver i en form.

navn, adresse, telefon osv, e-post osv.

Script sender en bekræftelse til e-post og aktivere oplysninger i en anden fil når bekræftelse er gjort.

Der skal ikke gøres brug af mysql!
Avatar billede noit Nybegynder
01. august 2009 - 18:07 #1
Glemte at nevne at scriptet må gerne tjekke om eks. e-post er oprettet tidligere.
Avatar billede repox Seniormester
01. august 2009 - 18:20 #2
Har du selve mailinglisten/listen som folk skal tilmelde sig til, eller mangler du egentlig hele scriptet? Altså, selve tilmeldingen og opbygningen af den fil som indeholde tilmeldingerne?
Avatar billede noit Nybegynder
02. august 2009 - 11:46 #3
Hej,

jeg har selv serveren og mailinglist programmet.

Indholdet i filen er plain text og en adresse pr. linie.

skal egenligt bare bruke delen hvor man tilmelder sig og kan fra melde sig og for at unngå misbruk at man skal bekræfte tilmeldingen.

Skal også bruge noget tilsvarende til et anden prosjekt så det ville være fint at jeg selv kan redigere og endre i koderne..

Takker :) Noit
Avatar billede repox Seniormester
02. august 2009 - 11:51 #4
Så ville det være nemmere at pege dig i den rigtige retning, hvis vi kender dit filformat og din tilmeldingprocedure. Vis noget kode, med andre ord.
Avatar billede noit Nybegynder
02. august 2009 - 12:09 #5
Hejsa..

Der er egenligt ikke noget kode at vise frem på selve mailserver delen andet end filformatet som er mlist.txt og indholdet er en e-post adresse pr. linie.

alle sikerhedsindstillinger og rettigheder stilles i selve mailserveren. Det er merak mailserver jeg bruger.
Avatar billede repox Seniormester
02. august 2009 - 12:12 #6
Uanset så er er ikke nogen der gier at sidde og gætte på hvad det er du skal have lavet; på en eller anden måde må du jo få dine modtagere i mlist.txt, og det er ud fra det du skal have lavet det mellemlag der gør at folk skal kunne bekræfte sin email adresse.