Avatar billede Meblen Nybegynder
31. juli 2009 - 21:34 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke åbne Outlook 2007 i Windows 7 ?

Hej,

Jeg har læst en masse tråde og prøvet det meste, men stadig uden resultat.

Jeg kan ikke få adgang til mine mails, Outlook forsøger at starte op, men giver fejl beskeden: "Microsoft Office Outlook kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes."

Jeg kan ikke finde min outlook.pst fil, selv ikke efter at have tjekket alle relevante attributter af i "Folder options". Jeg har også været inde og ændre "My Documents" til en anden sti, men uden løsning.

Jeg har forsøgt at starte Outlook i safe mode, i administrator mode, kørt i forskellige compatibility modes, men uden hjælp.

Jeg har forsøgt at repair Outlook - også via scanpst og scanost, men det har heller ikke hjulpet.

Jeg kan ty til et eller andet program der kan gendanne slettede filer, men jeg kan ikke forestille mig hvordan filen skulle være forsvundet.

Jeg kører med AVG, og har ikke ændret sikkerhedsindstillinger i IE. Jeg har scannet for spyware, virus med online scanner ved siden af AVG, men har ikke fundet nogle problemer.

Mit problem er at min backup er meget gammel, og jeg vil helst ikke miste en masse mails - for jeg kan jo bare reinstallere Outlook.

Er der nogle af genierne herinde der har en ide ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. juli 2009 - 22:58 #1
Lige et spørgsmål: Hvordan kan du køre "Scanpst.exe", hvis du ikke kan finde din outlook.pst?

Når du søger pstfilen, så skal du huske, at hakke af, at der også skal søges i skjulte filer.
/ptj_11
Avatar billede Meblen Nybegynder
01. august 2009 - 08:24 #2
Jeg kan ikke køre scanpst, men jeg havde den tanke at browser vinduet måske kunne finde filen.

Jeg har ændret view i folder options så "Show hidden files, folder and drives" er sat - i selve søgefunktionen kan jeg ikke finde en option for skjulte filer i windows 7. Jeg tænker at søgefuntionen er afhængig af de options der er sat i folder view ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. august 2009 - 15:17 #3
Så er problemet løst.
Fejlen kunne ikke afhjælpes, så med alle pstfiler i backup, blev officepakken geninstalleret. Alt virker efterfølgende.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. august 2009 - 15:19 #4
Beklager, jeg røg ind på det forkerte spørgsmål, så ovenstående passer ikke her.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. august 2009 - 15:30 #5
Meblen. Hent totalcommande fra denne adresse:

http://www.totalcmd.dk/cms/main.php og installer programmet. Under opsætning/indstillinger/visninger sætter du programmet til at vise skjulte filer.
Herefter går du i "Kommandoer/Find filer" og skriver "*.pst" uden anførselstegn i "søg efter", og sikrer dig, at du linien "Søg i" står på roden af disken "C:\".

I vinduet nedenunder viser den dig filen, når den er fundet. Her dobbeltklikker du på filen, og commanderen hopper til filens gemmested.
Nu har du stien til din pstfil stående i toppen af det aktive vindue, og kan bruge den til udpege pstfilen til Scanpst.exe.
Svaret herover må du godt lige afvise.
Hvis du vil have direkte remotehjælp, så smid dine kontaktoplysninger på min mail, som du finder under min profil.
Ellers vender du tilbage her.
/ptj_11
Avatar billede Meblen Nybegynder
01. august 2009 - 18:03 #6
Takker ptj_11, så fik jeg pst filen, forsøgte at reperere den, men outlook åbner stadig ikke - så er der vist kun reinstallation tilbage - no problem, bare besynderligt.
Avatar billede thomasskals Nybegynder
01. august 2009 - 20:51 #7
underligt...jeg har lige fået samme problem. Min outlook 2007 vil ikke åbne.... har også prøvet scanpst men det virkede ikke... har også prøvet en reinst...
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. august 2009 - 21:07 #8
Min erfaring fra denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/882091#reply_7428216 er at du tager backup af dine pstfiler, hvis du har mere end en, smider skiven i cd-drevet, har installationskoden parat, kører setup.exe, beder installationen om at fjerne din officepakke totalt, og derefter gennemfører du installationen, henter alle opdateringer via windows update. Så skulle det hele køre igen, endda ude, at din opsætning er røget.
Det var jo ikke meningen, at du skulle give mig point for svaret, det var jo en fejl. Det hørte hjemme i et andet spørgsmål.
Nogen der lige ved, hvordan jeg kan sende dem tilbage?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. august 2009 - 21:09 #9
thomasskals>> får du en klar besked fra logfilen?
Kunne være interessant, hvis der er ensartethed i fejlene. Det kunne jo lede tankerne hen på en fejl fra MS.
/ptj_11
Avatar billede thomasskals Nybegynder
01. august 2009 - 21:16 #10
hvor finder jeg logfilen ??
Avatar billede thomasskals Nybegynder
01. august 2009 - 21:18 #11
jeg har både en outlook.pst og en archive.pst .... min outlook opsætning er den i outlook.pst filen ???
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 00:48 #12
Dette er vist ikke helt efter bogen, at jeg begynder, at svare på spørgsmål stillet af en anden end opretteren af det originale spørgsmål, men meblen kan også bruge anvisningen, så pyt.
Din outlook.pst er din hoveddatabasefil, archive.pst er den databasefil, der indeholder alt, hvad der er arkiveret fra din outlook. Begge skal gemmes, hvis du ønsker at genskabe din outlook fuldstændigt.
Hvor du finder logfilen kan jeg ikke sige præcist, da jeg ikke kender windows 7.
I Win.Xp finder du den med skrivebordstema sat til Windows Klassisk:
Højreklik på "Denne Computer/Administrer/Logbog/sansynligvis Program". Her ser du efter en fejlmeddelelse, som relaterer til din outlook.
Hvis du forsøger at åbne outlook, og derefter går i logbogen, vil det være den seneste hændelse.
Hvis dit skrivebordstema er sat til Windows XP, skal du via knappen "Start/Kontrolpanel/Administration/Logbog/Program".
Det kunne være interessant at se fejlmeddellelsen fra begge jeres maskiner, så I må godt lægge dem op her.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 02:42 #13
En rettelse tilmin sidste kommentar.
Fejlen er logget under system i logboen.
/ptj_11
Avatar billede Meblen Nybegynder
02. august 2009 - 07:15 #14
Ptj_11>> Jeg fik jo min pst fil og det hjalp mig videre, så spekuler ikke mere over de points :-)

Eventloggen siger ikke meget om fejlen:

ID: 6, Application Name: Microsoft Office Outlook, Application Version: 12.0.6504.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session lasted 11 seconds with 0 seconds of active time.  This session ended normally.

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft Office 12 Sessions" />
  <EventID Qualifiers="0">7000</EventID>
  <Level>4</Level>
  <Task>0</Task>
  <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2009-08-02T04:59:10.000000000Z" />
  <EventRecordID>252</EventRecordID>
  <Channel>OSession</Channel>
  <Computer>Meblen</Computer>
  <Security />
  </System>
- <EventData>
  <Data>6</Data>
  <Data>Microsoft Office Outlook</Data>
  <Data>12.0.6504.5000</Data>
  <Data>12.0.6425.1000</Data>
  <Data>11</Data>
  <Data>0</Data>
  </EventData>
  </Event>

NB. Jeg besluttede mig for ikke at reinstallere, med at bruge Thunderbird og Lightning istedet - så problemet ligger stadig til udforskning og forhåbenligt løsning.

//Meblen
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 16:03 #15
<EventID Qualifiers="0">7000</EventID> angiver at der er en service der ikke kan startes korrekt.
<Keywords>0x80000000000000</Keywords> relaterer måske til en opdatering til Intels proccessorer:http://forums.techarena.in/windows-update/791154.htm
Det afhænger bl. a. af, hvilket styresystem du anvender.

Undersøg om du har denne: KB936357 update opdatering installeret. Hvis ja, så prøv at efterkontrollere i opdateringsoversigten, at den er korrekt installeret. Hvis ja, så prv at afinstallere den, se om det afhjælper dit problem. Hvis ja, så prøv at installere den igen. Opstår problemet igen,så ville jeg vælge t slette den igen, og siden blacliste i min autoupddate, og give besked til MS om problemet. Så finder de sikkert en løsning.
Venter på høre om resultatet.
/ptj_11
Avatar billede Meblen Nybegynder
02. august 2009 - 19:17 #16
Jeg har ikke den nævnte KB936357 - mit system er fuldstændigt opdateret, både Windows 7, Office 2007 og andre applikationer.

Mit problem er opstået den 15/7 - jeg vil forsøge at afinstallere alle opdateringer denne og efterfølgende dage.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. august 2009 - 19:24 #17
Så er det letteste nok bare at lave en systemgendannelse, den findes vel også i Windows 7.
Her er forklaring til Vista: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/9f6d755a-74bb-4a7d-a625-d762dd8e79e51030.mspx
Avatar billede Meblen Nybegynder
02. august 2009 - 20:51 #18
Så har jeg forsøgt at rulle opdateringer af, enkeltvis, tilbage til den 15/7 - intet resultat. Derefter system restore tilbage til den 15/7 - heller intet resultat.

Så er der vel kun en reinstall tilbage, eller vente på at se om problemet er af generel karakter. Jeg tror jeg lever med Mozilla' produkter et stykke tid endnu.
Avatar billede Meblen Nybegynder
04. august 2009 - 09:02 #19
Problem løst!

Beste Microsoft support tip: Genstart og gen-installer ;-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. august 2009 - 11:32 #20
Imponerende. Selv MS kender åbentbart ikke deres egne systemer til bunds.
Det har man vel også nok haft en fornemmelse af igennem tiden.
/ptj_11
Avatar billede iwe Nybegynder
05. august 2009 - 16:03 #21
Hej!

Jeg har samme problem... Jeg har afinstalleret Office-pakken og geninstalleret den (selvfølgelig med backup af pst-filerne). Men det hjælper desværre ikke - stadig samme fejl med at Outlook ikke vil åbne.

Har fundet logfilen fra første gang, fejlen optrådte (eller er det en anden, der skal bruges?). Siger den jer noget?

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Windows Error Reporting" />
  <EventID Qualifiers="0">1001</EventID>
  <Level>4</Level>
  <Task>0</Task>
  <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2009-07-31T01:20:11.000Z" />
  <EventRecordID>82723</EventRecordID>
  <Channel>Application</Channel>
  <Computer>Timo-PC</Computer>
  <Security />
  </System>
- <EventData>
  <Data>838934367</Data>
  <Data>1</Data>
  <Data>APPCRASH</Data>
  <Data>Intet</Data>
  <Data>0</Data>
  <Data>OUTLOOK.EXE</Data>
  <Data>12.0.6316.5000</Data>
  <Data>4833a470</Data>
  <Data>unknown</Data>
  <Data>0.0.0.0</Data>
  <Data>00000000</Data>
  <Data>c0000005</Data>
  <Data>685421cd</Data>
  <Data />
  </EventData>
  </Event>
Avatar billede Meblen Nybegynder
05. august 2009 - 16:42 #22
Hej iwe,

Har du prøvet af afinstallere som ptj_11 anviser i svar #8:

http://www.eksperten.dk/spm/882406#reply_7428236

?
//Meblen
Avatar billede iwe Nybegynder
05. august 2009 - 18:04 #23
Det er præcis det, jeg har gjort... Opsummerer lige:

* backup af pst-filer (på cd)
* afinstallering af Office-pakken ved hjælp af Office-cd'en
* geninstallering af Office-pakken ved hjælp af Office-cd'en
* hentning af alle opdateringer via Windows Update

Men som sagt... Desværre uden succes! :-(
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 18:50 #24
Prøv evt. dette, sakset fra http://office-outlook.com/outlook-forum/index.php/m/448325/:

If you close Outlook and rename olmapi32.dll to old, and then run
fixmapi.exe, does that help? How about running Office Diagnostics?

/ptj_11
Avatar billede iwe Nybegynder
05. august 2009 - 19:16 #25
Brugeren der kan jo åbne Outlook, så det er nok et andet problemer, eller...?!

Jeg prøver lige at køre Office Diagnostics og derefter starte Outlook i fejlsikret tilstand - nu har jeg fundet ud af, hvordan man gør de ting! :-)

Men kom endelig med flere bud... Er som så mange andre ret afhængig af de informationer, jeg har i Outlook.
Avatar billede iwe Nybegynder
05. august 2009 - 19:48 #26
Den er helt gal... Har kørt Office Diagnostics, som fandt en installationsfejl i Outlook, som den efter sigende rettede - men jeg får stadig samme fejl.

Derefter prøvede jeg at åbne Outlook i fejlsikret tilstand, hvilket heller ikke lykkedes - samme fejl igen! :-(

Hvad kan man mere gøre?
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 20:28 #27
Prøv først indlæg #7 fra denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/870783#reply_7363910

Ellers prøv at hente "Windows Install Cleaner". Kan være, at den kan rydde ordentligt op.
/ptj_11
Avatar billede iwe Nybegynder
05. august 2009 - 21:45 #28
Jeg prøver "indlæg #7", men er ikke helt sikker på, om jeg gør det rigtigt...

Jeg har oprettet en ny brugerprofil med admin-rettigheder.
Nu er jeg inde på C:\Documents and Settings\[det nye profilnavn]. Jeg står på denne mappe, som bl.a. indeholder Billeder, Dokumenter, Favoritter, Gemte Spil, Hentede filer osv.

Er der noget, der skal omdøbes der?

Og hvad så derefter? Hvor er det, jeg skal oprette en ny brugerprofil med det gamle navn?
Avatar billede iwe Nybegynder
05. august 2009 - 22:12 #29
Jeg kommer i øvrigt lige i tanke om, at jeg ca. for et år siden opgraderede fra Office Basic til Standard - med en "Version Upgrade".

Er det måske derfor, at afinstalleringen og geninstalleringen af Office ikke har haft nogen positiv effekt på Outlook?

Men opgraderingen var vist som online download, så den kan vel ikke geninstalleres...?
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 22:13 #30
Du skal omdøbe den mappe, der har dit brugernavn, bare giv den en Underscore i enden af navnet.
Herefter logger du af din nye brugerprofil, logger på som din gamle bruger. Dette tvinger Outlook til at oprette en ny profilmappe. Dette skulle sikre, at du ikke slæber en fejl, som muligt måtte ligge i din gamle brugerprofilmappe med dig.
Hvis der er en sådan fejl, så vil du være kommet uden om den nu.
Lad os høre fremskridtet.
/ptj_11
Avatar billede iwe Nybegynder
05. august 2009 - 22:23 #31
Jeg bliver desværre nødt til at være lidt "vanskelig" nu... :-)

Mappen C:\Documents and Settings\nytprofilnavn skal omdøbes til f.eks. C:\Documents and Settings\nytprofilnavn_ ? Det har jeg ikke rettighederne til, får jeg at vide...
Avatar billede iwe Nybegynder
05. august 2009 - 22:25 #32
Eller er det det gamle profilnavn (det med fejlen), der skal omdøbes?

Og er det ikke under C:\Brugere\[profilnavn]?
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. august 2009 - 22:33 #33
Det er den "Gamle" profilmappe der skal omdøbes.
Kører du Vista? Så kan det godt være, at det er stien. Det er i hvert fald den mappe, du har som bruger i din originale profil, der skal omdøbes.
/ptj_11
Avatar billede iwe Nybegynder
05. august 2009 - 22:48 #34
Den har jeg ikke adgang til, får jeg at vide... Er det, fordi den også er en admin-profil?

Kan jeg alternativt ændre det under kontoadministrationen (der, hvor jeg også har oprettet den nye profil=?
Avatar billede iwe Nybegynder
06. august 2009 - 11:13 #35
Jeg har oprettet en ny tråd med problemet - med friske point! :-)

Håber, vi kan fortsætte der...

http://www.eksperten.dk/spm/882879