Avatar billede phibbz Nybegynder
31. juli 2009 - 17:52 Der er 8 kommentarer

Indhold af WD Ekstern Harddisk pludselig væk?

Hej,

Jeg har en WD ekstern på 500GB, der pludselig ikke vil vise sit indhold længere! Det er jeg naturligivs træt af. Jeg håber der findes en løsning på dette problem.

Den har spurgt om jeg vil formatere drevet, hvilket jeg naturligvis har afslået, i den forhåbning at materialet stadig ligger på disken!

Når jeg sætter den til på ny med strøm/usb begynder den nogle gange at starte indekseringen af disken, hvor jeg kan se at filnavne og mapper stadig ligger derpå, men den går relativt hurtigt i stå, og jeg kan ikke åbne nogle filer eller lignende. Ellers står den nærmest bare og "spinder". Jeg håber ikke den er "Toast" :(

Nogle der har et forslag?

Har prøvet med programmet "PowerDataRecovery", men den kan ikke hjælpe overhovedet. :(

Please hjælp!
31. juli 2009 - 18:03 #1
<helgec> dukker nok op. Han (?) kender fidusen/værktøjet *S*
Avatar billede phibbz Nybegynder
31. juli 2009 - 18:37 #2
??

Anyways, to billeder der illustrerer mit problem:

Et drev der angiveligt fylder 0kb, men som jeg ikke har formateret!

http://www.billedeupload.dk/upload/files/2009-07/f86c6b65.jpg

Avatar billede phibbz Nybegynder
31. juli 2009 - 18:39 #3
Link til billede nummer 2. Øv hvorfor ikke muligt at redigere indlæg :-(

http://www.billedeupload.dk/upload/files/2009-07/52aa4814.jpg
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. juli 2009 - 19:46 #4
har du prøvet en chkdsk /F
Avatar billede phibbz Nybegynder
31. juli 2009 - 23:38 #5
Hej,

Ja har prøvet chkdsk /F. De gange hvor drevet ikke står på andet end 0kb lukker den bare ned når jeg prøver at igangsætte den funktion. Hvis den endelig får fat så får jeg bare en million "xxxxx bad file records processed"

Flere forslag ønskes...
Avatar billede amite Mester
01. august 2009 - 00:48 #6
Hmm. Det lyder meget som om at den er stået af mester :(

Prøv evt. at se om "restoration" kan finde nogle filer: http://downloadsite.dk/files/Restoration2514.rar
Avatar billede phibbz Nybegynder
01. august 2009 - 18:10 #7
Har prøvet at skille den eksterne harddisk ad og fjerne dets cover, således at den nu bare er en almindelig harddisk, men når jeg forsøger at sætte den til  og starter computeren, begynder den på chkdsk, og når 9% hvorefter den stopper, og derefter ingen respons...fysisk har den heller ikke længere snurrelyden
Avatar billede phibbz Nybegynder
01. august 2009 - 19:14 #8
ok, prøver det gamle frysertrick, så må vi se om det virker. Jeg skal dog lige have bestilt et USB-enclosure, til hurtigt at sætte HDD'en i så snart jeg giver det et forsøg. Så må vi se om jeg kan hente nogle data, når det bliver aktuelt (nok først i næste uge).

Har ikke lyst til at smide et stort antal kr. på at få det genoprettet hos et recovery firma, så dette må betragtes som mit sidste forsøg på at genetablere mine kostbare data...