Avatar billede sharp9000 Nybegynder
30. juli 2009 - 10:26 Der er 1 kommentar

"dåseagtig" lyd på bærbar

Jeg har en 1 år gammel HP bærbar som ved købet lå i den dyre ende med Vista 64bit.

Jeg har et Plantronics DSP500 headset, som jeg ville sætte til PC'en og i forbindelse hermed installerede jeg Plantronics Persono software som skal bruges for at kunne finde dette USB-headset).

Mit problem er nu, at når jeg skifter tilbage til PC-højtalerne er lyden blevet underlig "dåseagtig" - Det er lidt svært at forklare, men det lyder lidt som et gammelt halvdårligt videoklip man finder på internettet. Jeg kar prøvet at ændre alt mulig i settings, men ingenting hjælpe.

Nogen der har en god ide til hvae der kan være galt?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
30. juli 2009 - 16:01 #1
Hej..

Prøv at højre klik med musen på "Lyd-ikonet--(nederst på højre side)" og "afspilning enheder" +
og så skal du lige trykke en gang på den lyd enhed som du vil bruge (lydkort)-
dernæst "egenskaber" + "avancerede"

her kan du lave Bit/Hz om (som du lige selv må prøve dig frem til.

(i min XP kørte jeg (16-bit 44000 Hz) - men virkede ikke på min Vista
som jeg lavede om til (24 bit 48000 Hz) og virker fint nu..