Avatar billede danriis Nybegynder
29. juli 2009 - 20:00 Der er 5 kommentarer

Administrator retigheder

Hej når jeg starter min arbejdspc logger jeg på vores domain ?

//firma/navn
kode

kan jeg fx i gemme på c drevet og jeg kan ikke installere programmer eller opdateringer til installere programmer.

når jeg går ind under brugere i kontrolpanel har jeg administrator retigheder ??

Hvis jeg så istedet logger på som
//pcnavn/navn
kode

kan jeg installere programmer osv

vil blive meget glad hvis jeg kunne få samme retigheder på den anden bruger konti så jeg er fri for at skifte bruger hele tiden
Avatar billede danriis Nybegynder
29. juli 2009 - 20:01 #1
lige for at uddybe: har nok forklaret mig forkert logger ikke på et domain, som sådan jeg behøves ikke være offline for at logge på med nogen af brugerne.
29. juli 2009 - 20:57 #2
Hmmm... Vista og såkaldt ..administrator retigheder...

http://www.pcworld.dk/art/9234?page=1
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
29. juli 2009 - 21:44 #3
som jeg læser det. så er det ikke løsningen som karise kommer med.
dit problem er at din computer på et tidspunkt har været tilmeldt et domæne. det er derfor at du skal logge ind som "firma\navn"
det kan du sagtens gøre i vista selv om den ikke er tilsluttet domænet længere. den bruger bare de gamle credetials fra sidste gang du var logget rigtigt ind på domænet.
dit problem er der ikke en umiddelbar løsning på da dine rettigheder bliver distribueret fra en DC via AD.

umiddelbart har du 2 muligheder.

1 tilslut din pc til firma netværket og log rigtigt på det domæne og så jeres admin til at give dig local admin rettigheder.

2 kopiere alle filer fra din domæne acc over til din lokale acc
du finder filerne under
c:\users\  og så de respektive accounts
Avatar billede danriis Nybegynder
02. august 2009 - 18:20 #4
har forsøgt at logge mig på netværk i firma og vores it mand siger at den har administrator retigheder ?
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
02. august 2009 - 19:00 #5
tror ikk det bare er nok at den har administrator rettigheder. du skal have lokale administrator rettigheder også. men det er let at gøre hvis du har domæne administrator rettigheder. så kan du bare højreklikke på denne computer og så manage->brugere og grupper og derefter går du ind på din egen bruger under medlem af og så vælger administratorer