Avatar billede tetra Nybegynder
29. juli 2009 - 16:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af lyd og billede til tv

Hej Jeg vil gerne overføre billede og lyd fra min computer til mit fladskærms tv.
Tidligere brugte jeg superVHS udgangen på min computer og så ind i sVHS på mit TV. Men mit nye tv har ikke sVHS.

Min lidt ældre computer Dell D830 med et Quadro NVS 135M grafikkort har hverken DVI eller HMDI.
Har i nogen ide til hvordan jeg får overført et nogenlunde billede fra min computer til tv?
Findes der nogle indstikskort som kan give mig en HDMI udgang?
Der er en computerskærms indgang på mit tv, men jeg går ud fra at det vil give en elendig kvalitet/opløsning?
Tak
Avatar billede silverweb Nybegynder
29. juli 2009 - 16:04 #1
Hej

Jeg har selv haft samme problem. Og jeg valgte at bruge VGA kablet da et konverter print ligger i 1.700 kr. Og billedet er faktisk helt okay. Du kan jo evt. prøve at sætte et kort kabel i over til TV'et, tror du bliver overrasket over hvor godt det ser ud... Du skal jo tænke på at en PC skærm som regl er meget bedre end en tv skærm dermed ser man ikke de små "fejl"

Hilsen Silverstone
Avatar billede silverweb Nybegynder
29. juli 2009 - 16:08 #2
Alternativ til overstående

Du kan f.eks. bruge en S-Video til Scart converter som denne:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1525295
Eller sådan en her og en S-Video ledning:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1525542
Avatar billede tetra Nybegynder
29. juli 2009 - 16:17 #3
Hej Silverweb. S-video til Scart converteren lyder som en god ide! Der står at jeg kun kan bruge dne hvis" Hvis du har S-Video understøttelse pådit fjernsyn (Y-C signal)". Har jeg det med dette fjernsyn: http://www.sony.dk/product/t32-w-series/kdl-40w5500#pageType=TechnicalSpecs
Avatar billede thov Forsker
29. juli 2009 - 16:47 #4
VGA -> VGA burde være bedst i dette tilfælde (Især nå TV-apparatet har VGA).
S-video via en SCART adapter i TV'et, kan også lade sig gøres.
Avatar billede nemlig Professor
29. juli 2009 - 16:59 #5
Glem alt om S-video. Billedkvaliteten er langt bedre med VGA.
Avatar billede tetra Nybegynder
29. juli 2009 - 17:59 #6
Ok tak for svar. VGA er det det som sony kalder "15-bens D-sub"
http://www.sony.dk/product/t32-w-series/kdl-40w5500#pageType=TechnicalSpecs
Avatar billede thov Forsker
29. juli 2009 - 21:28 #7
Ja, lige præcis :-)
Avatar billede tetra Nybegynder
29. juli 2009 - 21:54 #8
Ok jeg lukker, smid svar dem der vil have point! Har testet det og wow sikke et super billede jeg fik med vga :-)
Avatar billede nemlig Professor
29. juli 2009 - 22:52 #9
Jeg kom vist nok ikke med noget, som de andre ikke allerede havde skrevet. Så jeg hopper over!:)