Avatar billede jespernerd Nybegynder
28. juli 2009 - 13:47 Der er 2 kommentarer

Mærkeligt problem, ønsker hjælp.

Hej, jeg sidder med et problem ved at jeg gerne vil slette produkter (i min onlinebutik som der ikke er flere af) (antal=0).

Først og fremmest skal den - når der ikke er flere varer tilbage - sende en e-mail til ejeren af dette "produkt" om, at han/hende evt. kan forny produktet eller bare lade den blive slettet. Derefter skal den rediger "varen" til (aktiv=2) i MySQL.

Min tabel hedder "varer" og kolonner som måske kunne være interressante er:

- mail (mail på brugeren)
- antal (antallet tilbage)

Mit spørgsmål er så - hvordan laver jeg en query som gør det jeg ønsker? Og den skal jo kun udsende mailen én gang til "ejeren" af produktet hvis det er udløbet og ikke flere gange (hvis den nu køres som while)

Håber i forstår og kan hjælpe mig,
Vh.
Avatar billede majbom Novice
28. juli 2009 - 20:57 #1
var det ikke en ide at tjekke det resterende antal, hver gang der bliver købt af produktet?

og så ud fra antallet, lave de nødvendige handlinger...
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:02 #2
jesper?