Avatar billede bf2Admin Nybegynder
28. juli 2009 - 10:49 Der er 7 kommentarer

help min 2 computer har samme ip adress

hej med jer her ind jeg har lige noger  jeg vil spøre om
jeg har 2 computer den en kør som server med min ip 80.162.50.148
man så vil jeg laver server på ande computer siger den sammer ip adress på ande computer jeg vil høre der noger ved hvordan man laver ande ip adress så ikke har samme ip jeg kør med Rout - 5 ports hvor all port er åben & systen windows vista :)
den ande computer siger os 80.162.50.148 nå finde min ande server jeg vil har hjelp til laver en ande ip på ande computer

håben i hjelp mig
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. juli 2009 - 10:51 #1
Du skal have fat i din Internetudbyder og høre om du kan få mere end én offentlig ip adresse.

På nuværende tidspunkt har du sikkert kun én nemlig 80.162.50.148
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. juli 2009 - 10:54 #2
Det er formentligt ikke mulig for dig at få mere end én fast ip adresse, med mindre du har et erhversabonnement.
Avatar billede bf2Admin Nybegynder
28. juli 2009 - 11:01 #3
ja men jeg ind i rout jeg åben all port så kun den kun finde min ip 80.162.50.148 til den computer jeg bruget til server
nå jeg så vil laver server på ande computer så siger den samme ip adress 80.162.50.148 os det kun jo godt være man kan laver om på noger så man kan kør server på 2 computer jeg har prøver med port på min server er 16567 jeg prøver på ande computer hvor laver port om så spare den for ande computer så den ikke kan kommer på net
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. juli 2009 - 11:09 #4
Da du kun har adgang til en yderside adresse 80.162.50.148, så kan du jo selvfølgelig ikke forwarde port 16567 til to computere samtidigt.!

Endten skal du bruge forskellige port numre, eller også skal du have fat i en ip adresse mere ved din udbyder.
Avatar billede bf2Admin Nybegynder
28. juli 2009 - 14:05 #5
jeg har fast ip  jeg lige snak med youess &
de sage at man del ip så der er den en computer der har den fast ip & så skal man ind rout & tildel en ande ip til and computer noger med mac adress den der offlige de sange os det ikke var ip med port jeg giver server der ikke må være ens det har pøver hvor de ande computer port 16569
Avatar billede djeclemen Nybegynder
28. juli 2009 - 14:36 #6
Ja du har ÈN fast ip adresse (1stk).

Porten 16569 kan du derfor kun tildele til én (1stk.) lokal computer. - og ikke til flere samtidigt.
Så er det du skal have flere ip adresser.
Avatar billede bf2Admin Nybegynder
28. juli 2009 - 15:09 #7
jeg bruget en netgear rout bar så lige ved det