Avatar billede zuran Nybegynder
27. juli 2009 - 20:32 Der er 12 kommentarer

Musebevægelser ude af kontrol

Hej.

Min nabo har nogle problemer med musens bevægelser, og jeg vil hellere end gerne hjælpe dem. Problemet er, at engang i mellem når de bevæger musen, så smides markøren helt ud i den ene eller anden retning. Det er helt tilfældigt hvornår det sker, altså er det ikke hele tiden. Det irriterer dem meget, men jeg ved ikke ritig hvad årsagen til det kan være.

De har selv prøvet at scanne med antivirus flere gange. Jeg har tænkt på, at det muligvis kunne være spyware (Altså der skal køres noget antispyware), og jeg har tænkt mig, at prøve at køre programmer såsom Ccleaner. Jeg har i øvrigt fået af vide, at musen aldrig har været tabt eller noget, så det tilsyneladende ikke er den, der på en måde sender "ustabile" signaler til computeren.

Indstillingerne på musen under Kontrolpanelet, er også ganske ok, så intet at komme efter der.

Er der nogle, der selv har prøvet noget lignende, eller som der har nogle ideer?

Tak på forhånd.
Avatar billede tjaz Nybegynder
27. juli 2009 - 20:34 #1
De gange jeg har været udsat for noget ligende, har det været fordi der sidder et lille hår i "laseren" som får den til at opføre sig underligt, så rens sensoren og se om ikke det skulle hjælpe :)
Avatar billede zuran Nybegynder
27. juli 2009 - 20:40 #2
OK, og tak for dit indlæg :)

Det kunne jo sagtens være en mulighed. Jeg vil prøve at se, om der ikke kommer flere indlæg, for jo flere, jo bedre.

Så skal jeg nok lige få delt nogle point ud til sidst.
Avatar billede Thomsen11 Nybegynder
27. juli 2009 - 22:01 #3
Hvis du er usikker på om det er mus eller maskine, kan du jo tjekke musen på en anden computer, måske din egen. Er der ingen problemer med musen på en anden computer er det højest sandsynligt din nabos computer det er galt med (:
Noget helt andet kan også være svækkelse i støm. Prøv at sætte nye batterier i musen og se om det hjælper. ( Hvis det er en trådløs mus vel og mærke(: )
Jeg ved ikke om det vil hjælpe, men de er da forsøget værd! (:
Avatar billede zuran Nybegynder
27. juli 2009 - 22:39 #4
Hej.

Jeps, det havde jeg også tænkt på. Det må ihvertfald kunne afgøre, om det er musen eller computeren det er galt med, som du også nævner :)

Tak for dit indlæg.
28. juli 2009 - 06:52 #5
Det fremgår ikke af dit indlæg hvilken slags MUS du bruger:

Gammel Kugle, Optisk, Laser, ... ?
Trådløs, ...  ?
USB, PS/2, ... ?

Iøvrigt enig med #1 ...
Avatar billede zuran Nybegynder
28. juli 2009 - 08:39 #6
Hej.

Det er en lasermus der er koblet direkte til computeren gennem USB.
28. juli 2009 - 08:44 #7
#1 !!!
Avatar billede zuran Nybegynder
29. juli 2009 - 14:26 #8
Vi fik konstanteret at det var musen, det var galt med. Der var intet snavs eller lign. ved den synlige laser (Den man kan tilgå direkte fra buden af musen), og fremfor at vi så skulle til at skille musen ad, så valgte de blot at købe en ny. Der er derfor ingen problemer nu :)

Tjaz, vil du blot have alle point, eller vil du dele med nogle af de andre :) ?
Avatar billede zuran Nybegynder
29. juli 2009 - 14:27 #9
Eller hvordan gør vi med point :) ?
29. juli 2009 - 14:39 #10
Avatar billede tjaz Nybegynder
30. juli 2009 - 13:23 #11
Fint det virker :) - giv point til dem du synes der har "fortjent dem" :D
Avatar billede zuran Nybegynder
31. juli 2009 - 00:13 #12
Jamen så synes jeg da også, at Thomsen11 skal smide et svar. Så bliver ingen af jer snydt :)