Avatar billede lesupport Nybegynder
27. juli 2009 - 00:56 Der er 7 kommentarer

Hjælp til venneliste og ansøgning om venskab

Hej eksperter jeg står med et loginsystem og det hele. Nu er det næste skridt bare, at lave en venneliste (en liste over sine venner) og en funktion som gør det muligt, at ansøge andre profiler.

Håber jeg kan hente noget hjælp herfra! :)
Avatar billede repox Seniormester
27. juli 2009 - 00:58 #1
Hvad er det for noget hjælp du har brug for? Altså, hvad er det du gerne vil have vi skal fortælle dig?
Avatar billede lesupport Nybegynder
27. juli 2009 - 01:12 #2
I skal hjælpe mig med at lave en venneliste og en funktion som gør det muligt at ansøge andre profiler, som fortalt ovenfor.

F.eks. som på arto, facebook, myspace ovs.
Avatar billede repox Seniormester
27. juli 2009 - 01:23 #3
Tråden behøver ikke blive en lang spørgerunde.

Opgavens omfang bliver for stort til at være et gratis projekt. Det vil også være omsonst at guide dig igennem at lave hele projektet - typisk fordi at pointere og henvisninger som du kan komme videre med vil skabe en større omgang kode som kan være svært på tilskuer-afstand at fejlsøge og debugge på for dig.

Udover det vil du sikkert også have mange funktionalitetskrav i forhold til den korte beskrivelse du har her. Heriblandt udformningen af tekst, setup og implementering af systemet i den nye kode.

Der skal desuden indtænkes databasestruktur og design mønstre for at opnå en effektiv kode som ikke bare 'løser et midlertidigt problem' for som det så oftest er, vil du, når denne opgave er løst, sandsynligvis gerne have udbygget systemet. Og så kan jeg jo starte med at spørge om du har indtænkt systemudvidelse i dit eksisterende 'loginsystem og det hele'? Eller om du bare har løst den opgave og nu vil rykke videre?

Selvom det for mange vil være en spændende og udfordrende opgave ligger der langt flere timer i det end du lige forestiller dig - det vil eventuelle hobbykodere også erfare når de kommer igang med sådan noget som det her.

Med andre ord; se dette som en betalingsopgave. Udarbejd en kravsspecifikation til dit projekt og stil et forventet timeestimat på projektet og lad folk komme med et bud på økonomi/reelt tidsestimat.
Avatar billede lesupport Nybegynder
27. juli 2009 - 01:35 #4
Ja det forstår jeg. Men jeg vil lige pointere, at dette blot er et hobby projekt jeg er igang med og ikke mere. Formålet er jo ikke, at udkonkurrere facebook og arto, men blive bedre til at scripte, såe..

Men bare så du ved det, er der alligevel mange programmører som er villig til at hjælpe, selvom en opgave er meget stor.

Hvis du ikke vil bidrage til projektet kan du bare lade være.
Avatar billede repox Seniormester
27. juli 2009 - 01:41 #5
Jamen, held og lykke med det, så...
Avatar billede repox Seniormester
30. juli 2009 - 00:21 #6
Min nysgerrighed forbyder mig at lade være med at spørge; hvordan går det med projektet?
Avatar billede lesupport Nybegynder
30. juli 2009 - 20:23 #7
Da jeg ikke kan få hjælp til det med vennelister og ansøgning om venskab bliver jeg nødt til, at holde dette emne på standby, men ellers arbejder jeg på andre punkter i projektet. Det er stort projekt så der er stadig lang vej til slutpunktet.