Avatar billede jespernerd Nybegynder
25. juli 2009 - 22:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne grimme tegn

Hvordan fjerner jeg grimme tegn i en tekst? Nogle gange får jeg eksempelvis noget lign:

"back â€" What to do: Be in control â€" I know what you are going through is"

"This will make her curious… This will make her start to think, “I wonder if he still misses me, or is he over me”. Give her space â€""

Hvordan fjerner jeg de grimme tegn? Findes der en funktion i php?
Avatar billede kdjweb Nybegynder
25. juli 2009 - 22:51 #1
Lyder som om du benytter et forkert charset?
Avatar billede repox Seniormester
25. juli 2009 - 22:51 #2
Kun hvis du filtrerer dem fra manuelt.
Enten det eller også skal du lave en regexp på de tegn du mener er tilladt (hvilket også kan være lidt omsonst).
Avatar billede jespernerd Nybegynder
25. juli 2009 - 23:12 #3
Det var pga charset - smid svar
Avatar billede kdjweb Nybegynder
25. juli 2009 - 23:21 #4
svar